help! PC krijgt ineens geen stroom meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Als ik mijn pc aan wil zetten, gebeurd er niets meer. hij krijgt geen stroom lijkt het, want ik zie ook geen lampjes branden op mijn moederbord. geen lampjes, geen casefan die aan gaat.. niets...

gisteren deed hij het nog en heb ik hem normaal afgesloten... en nu dus ineens niet meer... het is mijn werk pc dus het is mega ***** dat hij niet aan gaat...

ik heb de power kabel veranderd en direct in stopcontact gestopt.. maar dat hielp niet...


weet iemand waar dit aan kan liggen?

uit mijn hoofd is dit mijn systeem
psu corsair xh1000
gtx1080ti
64 ram
threadripper 2950x
een aantal ssds

iemand een idee? kapotte psu?
 
Dat lijkt mij inderdaad een defecte PSU.
 
is dit iets wat ik kan testen? ik heb thuis een multimeter eventueel?

en sowieso.. hoe kan dat overnacht kapot gaan?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"en sowieso.. hoe kan dat overnacht kapot gaan? "

Zo goed als zeker zit deze p.c. altijd in een stopkontakt met spanning er op ....

De voeding staat dus altijd aan , en leverd dus permanent zijn standby + 5V ....


"is dit iets wat ik kan testen? ik heb thuis een multimeter eventueel? "

Begin met de onboard glaszekering te controleren op continuiteit .... (voeding dient geopend te worden)

Mocht deze defekt zijn , heb je de oorzaak gevonden.

Mocht de zekering (het glas) pikzwart zijn , is de voeding kortgesloten (meestal mosfet's etc ... die defekt zijn).

Indien deze zekering gewoon defekt is , (transparant glas) , zou je deze kunnen vervangen.

In een geschakelde voeding zijn dodelijke spanningen aanwezig ... wees dus voorzichtig , of laat dit uitvoeren door iemand met meer ervaring.

Peter
 
Laatst bewerkt:
bedankt iedereen! ik ga er mee aan de slag om eerst de psu te testen.. ik houd jullie op de hoogte... ik hoop maar dat dat het is want een mobo probleem heb ik al helemaal geen zin in...
 
Bliksem inslag geweest misschien maar dan zijn ook andere apparaten stuk. Mijn computer heeft beveiliging tegen onvoldoende spanning. Dan duurt het even een paar tellen voordat de computer aan gaat wanneer je de knop indrukt. Is jouw moederbord ook zo, dan zou het 3 Volt knoopcel batterijtje leeg kunnen zijn. In ieder geval is dit iets wat je kan meten. Computers kunnen anders opstarten wanneer de knoopcel leeg is maar ook helemaal niets meer doen.
 
En daar is het batterijtje weer wat totaal niks met het wel of niet booten van een moederbord te maken heeft.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan