• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onregelmatige getallenreeks verder zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Don't worry hoor. Ik heb het zo geformuleerd omdat ik niet te veel wou uitweiden over de situatie. ;)
Maar ter verduidelijking: het gaat hier eigenlijk over reftertoezichten op een school. En we zitten met een beurtrol onder de collega's op onze school. Mijn collega's en ik hebben op maandag middagtoezicht samen met 2 vaste externen. Tijdens het middagtoezicht zijn er altijd 3 leerkrachten van dienst en 2 externen. Als er niemand ziek valt tenminste. En vorig jaar was dat dus een hele soep wie al dan niet toezicht had als er iemand ziek was. Vandaar dat ik nu op dit forum naar een 'systeem' polste dat duidelijk schept en discussies vermijdt.
 
Pascal, is dit ongeveer wat je wil? (deze werkt voor excel 365 anders met je moet je de fuctie als matrixfunction gebruiken ( 2 cellen naast elkaar))

gele cellen kun je invullen
 

Bijlagen

  • werknemers svp met udf 1.xlsm
    16,8 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Dat ziet er al goed uit, waarvoor dank!:thumb:

Maar wel nog 2 bedenkingen:
1. Wat is de betekenis/functie van de kolom 'drukte'?
2. Als nr 6 en/of 7 (de vaste externen) ziek zijn is er ook een leerkracht minder vrij. En dat is in jouw document niet het geval.
 
Pascal in je eerste post heb je het over drukte (en dus meer mensen nodig) maar blijkbaar is de drukte over. :thumb:

het kopje drukte heb ik nu veranderd in 6 of/en 7 ziek. voor de rest is er niets veranderd. vul hier het aantal zieke vaste krachten in.

kijk eens of het roulatie schema ok is
 

Bijlagen

  • werknemers svp met udf 3.xlsm
    16,7 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
BIJNA perfect! :p

Is het mogelijk om:
in de kolom van de zieke externen de nummers 6 en 7 te gebruiken om verwarring met de nummers van de leerkrachten te voorkomen?
Ik weet, hier bepalen de cijfers 1 en 2 een hoeveelheid maar het is een systeem voor leerkrachten en zij hebben vaak een autistisch brein, vandaar mijn vraag ;)

OFWEL

dat de nummers 6 en 7 vervangen worden door de letters P en M (zijn de eerste letters van hun voornamen)?
 
ik heb een foutje gevonden: hier versie 5 (de vorige is verwijderd)
 

Bijlagen

  • werknemers svp met udf 5.xlsm
    32,6 KB · Weergaven: 21
@ sylvester-ponte: de kolommen worden niet goed weergegeven wanneer ik de file open in Excel op mijn smartphone. Soms geeft het ook problemen als we het op onze desktops op het werk openen. De file staat namelijk in een google drive map waar alle betrokkenen aan kunnen. Maar als het natuurlijk niet bij iedereen opent zoals het hoort is er een nieuw probleem. :(
Aan wat kan dit liggen? En enig idee hoe we dit kunnen verhelpen?
 

Bijlagen

  • screenshot iphone.jpg
    screenshot iphone.jpg
    82,4 KB · Weergaven: 16
ik heb alleen excel 365 en daar test ik het op.
welke excellen gebruiken die anderen? en kun je ook vba scripts gebruiken op je smartphone?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan