• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing in Verbinding wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guppie880

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Berichten
14
Hallo iedereen,

Heb van iemand een bestand gekregen wat opgeslagen moet worden op de C-schijf omdat in de eigenschappen van de verbinding in de definitie een verwijzing staat naar de deze C-schijf:

DSN=Excel Files;DBQ=C:\Dienst\Max.XLS;DefaultDir=C:\Dienst\Max;DriverId=1046;FIL=excel 8.0;MaxBufferSize=2048;PageTimeout=5;

Op het werk gaat dit niet meer lukken omdat we geen stand-alone computers meer krijgen.
Hierdoor hebben we geen C-schijf meer. Mijn vraag is, kan ik iets veranderen dat in de definitie naar de directory gaat kijken waar je het bestand geopend hebt?

Heb geprobeerd om \..Max.XLS te gebruiken maar dat werkt niet.

Alvast bedankt voor het meedenken,
Ray
 
Heb je een voorbeeld bestandje? Om welke Excelversie gaat het?

DSN=Excel Files;DBQ=C:\Dienst\Max.XLS;DefaultDir=C:\Dienst\Max;DriverId=1046;FIL=excel 8.0;MaxBufferSize=2048;PageTimeout=5;
Lijkt mij weinig met Excel te maken hebben.
 
Hallo VenA,

Het is toch echt wel wat er staat in de verbinding bij de definities.
Geef wel toe dat ik hiervan weinig kaas heb gegeten.

Heb een tabblad eruit gehaald want in het bestand staan ook gegevens wat niet gepubliceerd mag worden.
Hopelijk kan je er wat mee.

Ray
 

Bijlagen

  • Max.xlsm
    58,2 KB · Weergaven: 13
Met...
Code:
msgbox application.fullname
...weet je waar het bestand zich bevindt, incl. naam en extensie
 
Met...
Code:
msgbox application.fullname
...weet je waar het bestand zich bevindt, incl. naam en extensie

Dank je voor het meedenken, weet alleen niet waar ik het neer moet zetten.
En mijn idee is dat ik dan moet vertellen waar het bestand dan staat?
Het gaat niet om 1 tabblad maar om zo'n 30 tabbladen en we verversen deze informatie regelmatig om te kijken of het in het rooster past.
Als ik nu steeds moet aangeven waar het bestand staat, dan vertraagd dat het werkproces enorm.

Ray
 
@VenA

Kijk eens bij querytables in Excel., tabblad data / connections.


@Gup
Wie zit er bij jullie in de IT-afdeling ?
Vraag ze naar het adres op de server van het bestand van de verbinding.
 
Die gegevens krijg ik waarschijnlijk niet, het is een groot bedrijf (NS).
Als het niet kan maar alleen via een interne link, dan houdt het op.
Dan ga ik kijken of het via een USB-stick kan en de schijf letter kan aanpassen.

Ray
 
Ook grote bedrijven willen wel meedenken over een mogelijke oplossing mits je het nut en de noodzaak kan uitleggen. Waarschijnlijk krijg je dan een betere oplossing dan wat je nu voor ogen hebt.
 
Dat is het probleem, alleen onze standplaats werkt met deze Excel file, de rest van Nederland maken de roosters met andere dingen.
We hadden al voorgesteld om dit landelijk in te voeren, juist om dit probleem uit te sluiten maar helaas ziet daar niemand heil in.

Maar zoals ik al, als het niet kan dan moeten we het op een stand-alone computer blijven uitvoeren.
Wel bedankt voor het meedenken!

Ray
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan