ODBC driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samsung6713

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2019
Berichten
209
Goedemiddag,

Voor een access applicatie maak ik gebruik van Microsoft® ODBC Driver 17 for SQL Server.
Heel af en toe valt de verbinding een seconde ofzo weg, waardoor ik een foutmelding krijg connection failed.
Als ik dan zelf in code door ga is er niets aan de hand
Hoe krijg ik Access zover dat die zelf nog een keer de verbinding probeert te maken?
 
Kan je niet ergens een log vinden die meer duidelijkheid geeft?
 
Hoe krijg ik Access zover dat die zelf nog een keer de verbinding probeert te maken?
Tegen de computer blijven praten, denk ik :). Maar dat zal wel niet helpen. Je kunt in de code misschien een kleine pauze inprogrammeren voordat de code verder gaat. Dat maakt je procedure er natuurlijk niet sneller op, maar wellicht dat je dan van het probleem af bent. Of proberen te achterhalen waar de timeout in zit. In Access kun je in de Opties ook nog wel wat stoeien met parameters: <Opties>, <Clientinstellingen>, groep <Geavanceerd> en dan bij OLE/DDD Timeout. En wellicht ook nog wat met de andere instellingen daar experimenteren.
 
je kan natuurlijk ook de SQL logs bekijken, of de systeem views gaan ondervragen. Via sp_who2 kan je de proces ID van je office connectie opvragen en dan kan je die SPID gebruiken om de juiste info in de log te bekijken. Of je kan de error log gaan opvragen. Ik heb ergens nog wel een SQL instructie waarmee je de logs gerichter kan ondervragen mocht je geïnteresseerd zijn.
 

Bijlagen

  • SQL_errorlogs.jpg
    SQL_errorlogs.jpg
    403,4 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan