eigen domein of gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Voor bepaalde activiteiten in mijn woonplaats hebben we een domein met een website waarop informatie te vinden is. Op dat domein hebben we ook een aantal e-mailadressen.
Ook hebben we een Gmail-account voor de communicatie.
Zelf ben ik voorstander voor het gebruik van het e-mailadres van het eigen domein, maar een aantal collega's geeft de voorkeur aan Gmail.

Ik probeer hen over de streep te trekken om info@.... te gebruiken. Hebben jullie nog goede argumenten om toch de e-mail op het eigen domein te gebruiken en niet Gmail?

Vriendelijke groet,
Marianne
 
Puur vanwege het feit dat je met een domein meer persoonlijkheid uitstraalt.

Je kan je eigen domein aan weer onderhuids aan Gmail of een andere maildienst koppelen.
 
Ik heb websites gemaakt waarvan mensen ook niet met de info@.... wilde werken.
Althans, ze wilde dit niet integreren in hun mailaccount van hun provider.
Dus heb ik alle e-mail laten doorverwijzen naar hun eigen e-mail.

Ook met de nieuwe website die ik net gemaakt heb (met veel hulp van hier ;) ). De klant zei tegen mij, je hebt een verkeerd e-mailadres (ik had dus een info@.... aangemaakt). Ik heb uitgelegd dat het mooier staat op de website en dat de mail gewoon naar hun eigen email gaat.
En dat was in orde.

Dus ja, als ze het zo willen, wie ben ik dan om het door te drukken.
 
Ben het daar wel mee eens. Een info@.... is erg mooi.
En dit emailadres info@.... geef je in het Control Panel van de provider een Forward naar Gmail (of alle privé emailadressen) + een "Laat kopie op server achter".
Dan heb je ook een mooie backup.
 
Beste,

Wat ik altijd zeg is resolut kiezen voor domeinmail en geen gmail toelaten .
Waarom en hoe

Stel je maakt naammail (dan mag je niet inbreken in dat mail ook al zit er een belangerijke mail )
Dus dan heb je een mail
de.offertes@uwdomain
Facturen@

sommige zoals
hr@
sollicitaties@ zullen online komen en komen dus op je webdomain deze potentieël gevaarlijke emails nooit mengen met



de emailadressen maak je duidelijk maar zorg dat er een afwijking is zodat het email adress niet door buitenstaanders te raden is.

elke factuur die niet naar het juiste adres wordt afgeleverd onmiddelijk vuilbak(fisching spam).

nu in bedrijfs mails mag je inbreken werknemers hebben echter geen verhaal als er een facebook of ectr gebonden is aan dat email adress

nu dan maak je mailfilters en email is meestal een tweede domain niet gelijk aan publiek domain(sommige grote bedrijven gaan verder en is het een andere server en niet het zelfde ip) zo ligt je communicatie niet plat als je website plat gaat voor onbekende reden (dns records liggen dan iets anders).

Je kan mailboxen mergen op server of gewoon het accound toevoegen aan op je emailbrowser (outlook ectra)


Als je deals afsluit maak altijd een regel op kontrakt dat factuur emails of communicatie verloop in plain text zo herken je onmiddelijk de gevaarlijke niet plain text formaten.

Maak ook een afspraak dat de gegeven email adressen niet publiek mogen afgeleverd worden of ingevuld in een formulier om het bestaan niet publiek te plaatsen.
 
zorg dat er een afwijking is zodat het email adress niet door buitenstaanders te raden is.
Dit is niet de vraag :)

De vraag is: e-mailadres op eigen domein of e-mailadres op Gmail
Met de onderliggende vraag: voor- en nadelen van beide
 
Ik zou inderdaad ook kiezen voor een professioneel info@example.nl domeinnaam. Deze kun je vervolgens uiteraard weer koppelen aan e-mailprovider als Gmail. In dit geval kun je bijvoorbeeld eens kijken naar Google WorkSpace
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan