BIOS melding bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Berichten
175
Hallo allemaal,

Mijn PC wil plotseling soms niet meer doorstarten en geeft de volgende melding:

BIOS.jpg

Ik had eerst 2 x 4 GB RAM bijgeplaatst zodat ik 16 GB RAM had en kreeg toen die melding voor het eerst.
Daarna heb ik die 2 x 4 RAM er weer uitgehaald omdat ik dacht dat het daaraan lag maar ik krijg die melding nu nog steeds.
Niet elke dag maar als ik F1 druk gaat hij wel verder en krijg ik die melding een paar dagen niet maar komt na verloop van 2 of 3 dagen toch weer terug.
Ik heb ook al een keer MEBX geprobeerd maar het wachtwoord (admin) werkt niet, dus kom ik ook niet verder mee.

groeten
Eppie
 
CMOS batterijtje vervangen?
Het lijkt erop dat je BIOS last krijgt van digitale alzheimer, en dus moet je even de manual raadplegen hoe je het batterijtje moet vervangen.

Het zijn hoogstwaarschijnlijk CR2032 knoopcelletjes die je bijna voor noppes bij de Action kan kopen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de bios batterij al gecheckt en/of vervangen. Kan zijn dat de nieuwe settings agv de RAM aanpassing nu niet permanent bewaard kunnen worden en dat nu je daarom deze schermen krijgt?
Welke merk en type moederbord heb je?
Zoek on line even op waar de bios batterij zit en welke het is, bijna altijd de CR2032, maar check het toch. En lees of er nog iet gedaan moet worden, bijvoorbeeld eerste de standaard waarden instellen zoals je via het menu in het bios kunt lezen.
Van daaruit kun je eventuele bios aanpassingen na het vernieuwen van de batterij uitvoeren en opslaan (F10 meestal).
 
Opgelost

Het was inderdaad de batterij.
Bedankt allemaal.

Probleem opgelost.

groeten
Eppie
 
Mooi dat het opgelost is.:thumb:
Vraag als opgelost markeren.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan