Opslaan bestand met VBA Excel (waarden uit andere werkmap)

Status
Niet open voor verdere reacties.

anjaddijkstra

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
29
Goedemiddag,

Ik heb een macro in Excel gemaakt die een steeds wisselend Excel bestand omgebouwd naar een .csv bestand dat moet worden geïmporteerd in een boekhoudpakket.
De macro staat in een losse Excel werkmap, waarin ook een aantal tabbladen zijn opgenomen waar informatie wordt opgezocht middels VERT.ZOEKEN.

De laatste stap is dat het bestand moet worden opgeslagen als een .csv bestand (met ;), maar ik wil de gebruiker de keuze geven waar het opgeslagen moet worden.
Ik heb hiervoor in de basis (macro) werkmap 2 invoervelden gemaakt:
Knipsel.JPG

Mijn (laatste stukje) code ziet er nu als volgt uit, maar ik krijg een foutmelding op de strFileName. Het zal ongetwijfeld iets simpels zijn als een haakje of een komma, maar ik zie het niet meer.
Code:
    Dim strFileName As Variant
    Dim StrPath As String
    strFileName = Range("'[Macro import.xlsm]Blad1'!R11C3")
    StrPath = Range("'[Macro import.xlsm]Blad1'!R13C3")
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=StrPath & "\" & strFileName, FileFormat:=xlSCV

Wie helpt me uit de nood? En ja: ik heb al een aantal topics hierover gelezen, maar ook hiermee kwam ik er niet uit (omdat de cellen niet in het aan te passen werkblad staan).

Hartelijke groet,
Anja Dijkstra
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er eerst dit van maken:
Code:
FileFormat:=[COLOR="#FF0000"]xlCSV[/COLOR]
En kijk in debug mode de waarde van StrPath en strFileName na.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er eerst dit van maken:
Code:
FileFormat:=[COLOR="#FF0000"]xlCSV[/COLOR]
En kijk in debug mode de waarde van StrPath en strFileName na.

Bedankt edmoor, die SCV had ik inderdaad over het hoofd gezien. Maar hoe kan ik de debug mode vinden en daarin de waardes? Op dat gebied ben ik nog wel een leek.

Groet, Anja
 
Die link doet het hier prima.
Maar als je een andere hebt gevonden is het ook goed uiteraard.
 
Ik heb de debug fixing gedaan, en zie het volgende:
bij strFileName strFileName = ""
bij Range("'[Macro import.xlsm]Blad1'!R11C3") Methode Range van object_Global is mislukt

Ik heb deze onderste error ook even gegoogled, maar kom er niet echt uit wat hier de oorzaak kan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik niet de R1C1 notatie voor het cel adres maar de A1 notatie:
Code:
strFileName = Range("'[Macro import.xlsm]Blad1'!C11")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan