• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Marco voor rijen verbergen/zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeBr

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2016
Berichten
128
Ik heb een document waarin een een aantal rijen verborgen worden door een waarde in een cel op een ander tabblad.
Ik kan kiezen uit de waarde 1 t/m 5
als ik 5 heb staan dan zijn alle rijen zichtbaar. als ik 4 invul heb ik onderstaande voor gemaakt. dat werkt ook wel.
Als ik vervolgens 3 invul gaat er iets niet goed, ik moet dan eerst weer naar 5 en vervolgens 3 kiezen.

Wat moet ik hieraan veranderen

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Application.Intersect(Range("C2"), Range(Target.Address)) Is Nothing Then
Select Case Target.Value
Case Is = "4": Range("A7, A16, A25, A35, A46, A55, A64, A73, A82, A93").EntireRow.Hidden = True
End Select

Select Case Target.Value
Case Is = "3": Range("A6:A7, A15:A16, A24:A25, A34:A35, A45:A46, A54:A55, A63:A64, A72:A73, A81:A82, A92:A93").EntireRow.Hidden = True
Case Is = "5": Range("A3:A93").EntireRow.Hidden = False
End Select
End If
End Sub

Als ik vervolgens 3 invul gaat er iets niet goed, ik moet dan eerst weer naar 5 en vervolgens 3 kiezen.
 
voor je "select case target.value" moet je eerst alle gewenste rijen zichtbaar maken, bv. door range("A3:A100").entirerow.hidden=false ervoor te zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan