Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Marco voor rijen verbergen/zichtbaar

Vraag is opgelost

Marco voor rijen verbergen/zichtbaar

Ik heb een document waarin een een aantal rijen verborgen worden door een waarde in een cel op een ander tabblad.
    Ik kan kiezen uit de waarde 1 t/m 5
    als ik 5 heb staan dan zijn alle rijen zichtbaar. als ik 4 invul heb ik onderstaande voor gemaakt. dat werkt ook wel.
    Als ik vervolgens 3 invul gaat er iets niet goed, ik moet dan eerst weer naar 5 en vervolgens 3 kiezen.

Wat moet ik hieraan veranderen

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Application.Intersect(Range("C2"), Range(Target.Address)) Is Nothing Then
    Select Case Target.Value
    Case Is = "4": Range("A7, A16, A25, A35, A46, A55, A64, A73, A82, A93").EntireRow.Hidden = True
    End Select

Select Case Target.Value
    Case Is = "3": Range("A6:A7, A15:A16, A24:A25, A34:A35, A45:A46, A54:A55, A63:A64, A72:A73, A81:A82, A92:A93").EntireRow.Hidden = True
    Case Is = "5": Range("A3:A93").EntireRow.Hidden = False
    End Select
    End If
    End Sub

Als ik vervolgens 3 invul gaat er iets niet goed, ik moet dan eerst weer naar 5 en vervolgens 3 kiezen.

Giga Honourable Senior Member
    Aangezien je hier voor het eerst bent lees dit even door https://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/5-Excel
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Giga Senior cow18's avatar
    voor je "select case target.value" moet je eerst alle gewenste rijen zichtbaar maken, bv. door range("A3:A100").entirerow.hidden=false ervoor te zetten

Bedankt

Bedankt, dit werkt fantastisch.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels