• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

urenregistratie Week 1, cel D4 automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fritsie500

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2021
Berichten
3
Zelf ben ik niet heel goed met Excel. Ik ben bezig om een urenregistratie te maken en ik ben al redelijk ver maar ik kom er even niet uit.

Wat ik wil: Week 1, cel D4 automatisch invullen (zoals cel c4) als cel F4 ja is en cel c4 moet dan 0 zijn of geen waarde. Ik kom er niet uit. zie bijlage.


En mocht er nog andere suggesties zijn graag dit is mijn eerste poging.
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    29,3 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Hallo Fritsie, welkom op dit forum.

We kunnen best een beetje helpen met huiswerk vragen.
maar ik verwacht wel eerst een echte poging van jou. (voor de vakantie in cel D4)
 
Zo?
Code:
=ALS(EN(F4="ja";OF(C4=0;C4=""));"jouw formule";"")

Wat moet jouw formule uitrekenen trouwens? Hij komt nogal complex over op mij.
 
Het gaat er om als bij vakantie ja wordt ingevuld dat de berekening van cel c4 verhuist naar cel d4 en cel c4 geen uren meer heeft.

Ik kom er echt niet uit ik ben geen Excel expert. Ik doe dit normaal ook nooit maar ik wil graag een duidelijke registratie bij houden.

Formule is nu zo gemaakt dat je geen uren kan invullen in de toekomst vandaar de complexe formule.

De formule =ALS(EN(F4="ja";OF(C4=0;C4=""));AFRONDEN(ALS('Samenvatting!'!B21>=A2;('Week 1'!B4-'Week 1'!A4)*24;0);5);"") werkt helaas niet zoals ik het graag wil.
 
Laatst bewerkt:
Alleen de melding "werkt niet zoals ik wil" is niet handig. WAT wil je anders zien.

Er moet in C4 dus ook wat gebeuren, ik gok op zoiets:
Code:
=ALS(F4="ja";"";AFRONDEN(ALS('Samenvatting!'!B21>=A2;(B4-A4)*24;0);5))
Maar dan kan de formule in D4 ook simpeler:
Code:
=ALS(OF(C4=0;C4="");AFRONDEN(ALS('Samenvatting!'!B21>=A2;(B4-A4)*24;0);5);"")
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan