Kan de BIOS niet vinden op MB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Omdat het om een kritisch probleem gaat heb ik het "BIOS-bed" van verschillende kanten gefotografeerd,

IMG_soldering1.jpg

IMG_soldering2.jpg

IMG_soldering3.jpg

IMG_soldering4.jpg

Hopend, dat het hiermee aan U duidelijk overkomt.
Achteraf vallen "het hoogte verschil van de verschillende eilandjes" me nu eigenlijk wel mee.
 
Hallo

In uw geval zou ik er zeker niet aankomen ....

Persoonlijk had ik wel alle loodvrije soldeersel verwijdert met "desoldeerlint" na alles een reflow te hebben gegeven met loodhoudend soldeersel (lager smeltpunt)

De grote eilandjes onder het i.c. zijn bedoelt om mechanische stevigheid te geven , en misschien ook iets van koeling.

Mits dit i.c niet onder mechanische stress staat , en ook niet warm wordt , zou ik hier niet achter kijken.

Anders moet je toch beginnen met warme lucht , met alle mogelijke risico's.

Als je het nieuw i.c. presenteert .... controleer wel of deze zo vlak mogelijk ligt , en kontakt maakt met alle 8 eilandjes.

Kwestie van het u zo gemakkelijk mogelijk te maken om deze te solderen.

Peter
 
Hallo

Als de nieuwe BIOS zich presenteert zal ik zeker Uw raad ter harte nemen.

Mag ik U ook een persoonlijke vraag stellen.

Zo ja, dan stuur ik een PB naar U.

MVG
Jan
 
Hallo Allemaal

M'n PC draait weer als een Tierelier.
De inhoud van de BIOS heb ik laten vervangen.
De totale bewerking duurde een beetje lang, omdat ik eerst een BIOS gekocht had via EBAY (in Engeland) maar die is nooit aangekomen
Toen moest ik een ander vinden die die bewerking kon uitvoeren. En die heb ik gevonden in www.3D-electronics.eu
Geweldige service voor een zeer klein prijsje. Zie Afbeelding van de vervangen BIOS.

MSI_SnapShot_01.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan