Core Speed Fluktureert nogal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

De frequentie van m'n CPU fluktureert nogal

De frequentie gaat van 800 naar 4260

Moederbord MSI H510M Pro en CPU Intel I5 10400F

Gemeten met programma WhySoSlow

DRAM Frequentie MSI_SnapShot_00.jpg


2021-09-18 (5).png2021-09-18 (5).png

Is dát wel normaal?

Alle CPU Drivers zijn geinstalleerd vanaf de MSI DVD

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is normaal, er wordt zowel geschakeld naar energiebesparende kloksnelheden als dat de turbokloksnelheid gebruikt wordt wanneer er vraag is naar meer snelheid.
 
ik vraag mij bij jouw vragen elke keer weer af of je van bepaalde zaken, die je blijkbaar niet begrijpt, last hebt bij het gebruik..?
Zo niet, waarom begin je er over als het geen problemen veroorzaakt..?
Er bestaat ook nog iets als de specifieke instellingen van de fabrikant m.b.t. het gebruik van de processor onder bepaalde omstandigheden i.c.m. o.a. GPU belasting.
Dat zijn zaken waar jij als gebruiker nooit achter zult komen..
 
Nee, dát begrijp ik best.

Maar daarom blijft het wel interessant, om te proberen juist dát te doorgronden.
 
Er valt niks te doorgronden als je niet begrijpt waar het over gaat, je niet alle relevante info hebt en het dus uiteindelijk niks oplevert.
Blijkbaar kom je om in je tijd en geld om deze te besteden aan dit soort ( nu nog ) nutteloze zaken zoals het Win 11 geneuzel wat je al een moederbord heeft gekost en niks bijdraagt...
Maarja, ieder z'n meug zeg maar.
Als je eens wat tijd zou besteden aan het goed leren omgaan met zoekmachines als Google, ook in het Engels, zouden de helft van jouw vragen hier niet verschijnen omdat je de antwoorden zelf al had gevonden...
 
Laatst bewerkt:
Dit is al jaren in te stellen via energiebeheer->geavanceerde instellingen->energiebeheer voor processor->minimale processorsnelheid
 
Er valt niks te doorgronden als je niet begrijpt waar het over gaat, je niet alle relevante info hebt en het dus uiteindelijk niks oplevert.
Blijkbaar kom je om in je tijd en geld om deze te besteden aan dit soort ( nu nog ) nutteloze zaken zoals het Win 11 geneuzel wat je al een moederbord heeft gekost en niks bijdraagt...
Maarja, ieder z'n meug zeg maar.
Als je eens wat tijd zou besteden aan het goed leren omgaan met zoekmachines als Google, ook in het Engels, zouden de helft van jouw vragen hier niet verschijnen omdat je de antwoorden zelf al had gevonden...

Ik kan je alleen maar adviseren, om "mijn" stukjes niet meer te lezen en voor je gemoedsrust, er vooral niet meer op te reageren.
 
Dat is wellicht de meest zinnige opmerking van jou op dit forum ooit..:thumb:
 
Voor dat het verder gaat escaleren sluit ik deze topic tijdelijk voor beraad op de achtergrond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan