plugin Notepad++

Status
Niet open voor verdere reacties.

marconist

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
128
Om een eerste indruk te krijgen van een pagina,
ben ik op zoek naar de optie "voorvertoning", ergo een plugin voor Notepad++
Wie kan mij helpen?
Marconist
 
Je kan toch ook prima in de browser alles bekijken?
Waarom voldoet dat eigenlijk niet? De meeste ontwikkelaars gebruiken dit. Dan kunnen ze meteen per browser zien hoe de site bij resizen schaalt, en eventueel andere browsers proberen.
 
Laatst bewerkt:
Binnen een paar seconden kan ik alvast zien of het ergens op lijkt en kleine foutjes eruit halen.
Daarna zeker de browser bekijken.
 
Gene idee of die plug-in bestaat, maar of het handig is? Elke browser heeft een eigen motor die de pagina's opbouwt, dat heet de render-engine.
Notepad++ weet niet welke jij wilt gebruiken? Als je dit vaker doet kan je met TAB en snel klikken als een virtuoos leren schakelen dat je er geen eens meer erg in hebt dat je de browser erbij betrekt.
 
Alt + Tab voor omschakelen tussen NP++ en browser
Ctrl + F5 om browser te verversen

Eenvoudig en snel ;)
 
Alhoewel het geen echt antwoord is op je vraag (omdat het geen betrekking heeft op Notepad++) wil ik je de info niet onthouden:
Geany is net als Notepad++ een snelle en lichtgewicht broncode-editor of ontwikkelomgeving voor programmeurs. Ook zijn er diverse plug-ins om de functionaliteit van Geany mee uit te breiden.

Geany zelf heeft een ingebouwde functie voor voorvertoning:
geany.png
 
Maar de vraag is of Geany ook PHP kan laten uitvoeren.
 
Bedankt Dorado.
Ik wil nog even refereren aan het antwoord van Bron.

De ALT TAB shortcut key combinatie is een combinatie die je eerst zelf
moet configureren.
Ik vond een duidelijke uitleg op een youtube filmpje die laat zien hoe je dat kunt doen.
Hier de link: https://www.youtube.com/watch?v=OcBW7oH3TIc
 
Bedankt Dorado.
Ik wil nog even refereren aan het antwoord van Bron. De ALT TAB shortcut key combinatie is een combinatie die je eerst zelf moet configureren.

ALT TAB is anders gewoon standaard in Windows.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geany is net als Notepad++ een snelle en lichtgewicht broncode-editor
Een editor die ik nog niet ken. Altijd leuk. Geany is idd een lightweight editor en voelt vlot aan. Dit komt vooral omdat het een simpele editor is. De syntax highliter is echt slecht, <blah> wordt gezien als echte html, en css3 wordt totaal niet ondersteund. Er mist functionaliteit die ik wel in een eenvoudige editor zou verwachten. Zoals ik het bekijk is Notepad++ nog steeds de beste onder de eenvoudige editors. De WebHelper plugin voor de browser ververst alleen de pagina bij het opslaan van de pagina, de meerwaarde is erg beperkt.

Aanvulling 1.
Visual Studio Code heeft wel Live Browser Preview extensions maar deze editor is niet voor iedereen even makkelijk ;)

Aanvulling 2.
Atom heeft een Live Viewer plugin die automatisch elke verandering direct laat zien
 
Laatst bewerkt:
Er is in NP++ een workaround voor de preview.

1. In NP++ een "Auto Save" plugin.
2. Auto Save plugin instellen zoals in deze youtube video.
3. In de browser een "Auto Refresh Plus" extension.

Hoe het werkt: Als je op de browser klikt (NP++ verliest de focus) dan wordt automatisch het bestand opgeslagen. Omdat de browser contunu (met instelbare intervaltijd) wordt ververst zie je de pagina zoals je die hebt aangepast.
 
Notepad++ is niet te vergelijken met de grotere broers. De meest gebruikte, met zeer veel mogelijkheden zijn:

1. Visual Studio Code
Gratis. Zeer uitgebreid. Vraagt weinig geheugen. Uitgebreide community.

2. Sublime Text
Niet gratis. Blijft volledig werken na proefperiode (af en toe popup om licentie te kopen).

3. Atom
Gratis. Heeft veel weg van Sublime Text. Zeer uitgebreid.


Alle 3 zijn ze er voor Windows, Linux en MacOS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan