Fonts in Word en Irfan View

Status
Niet open voor verdere reacties.

Homaco

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2017
Berichten
27
Zowel in Word als Irfan View heb ik veel te veel lettertypen als mogelijkheid staan.
Nu wilde ik een aantal nooit gebruikte lettertypen verwijderen maar waar kan ik die die terug vinden?
Waar in welke map worden deze opgeslagen?
Irfan View laat nog meer lettertypen zien als Word en zijn deze dan ergens anders opgeslagen?

Dank voor een antwoord.
Belinda
 
Hallo Edmoor,
Bedankt voor uw reactie.
Heb dit gevolgd en zag inderdaad de lettertypen.
Heb als test Algerian verwijderd en dat ging goed maar als ik een ander lettertype (in dit geval Ebrima) wil verwijderen dan krijg ik steeds de melding:
Microsoft Ebrima Standaard kan niet verwijderd worden omdat dit een beveiligd systeem lettertype is.
Ook bij andere voor mij totaal niet belangrijke lettertype krijg ik steeds die melding.
Er moet toch in mijn gedachte een mogelijkheid zijn om niet gebruikte en vreemde lettertype te verwijderen of zie ik dat verkeerd.
Ik heb gemerkt dat alle Microsoft lettertypen beveiligd zijn, heel vreemd vind ik dat.
Is er nog een andere mogelijkheid om de vele tientallen nooit gebruikte lettertypen gewoon weg te gooien?
Ik weet nog dat er vroeger gewoon een map fonts was waar alles in stond en toen kon ik die gewoon deleten.
Nu in Windows wel een map fonts gevonden maar die is leeg!
De vraag is dan ook hoe kom ik af van al die voor mij vreemde lettertypen en als het kan op een eenvoudige manier.
Ben niet heel goed in dit soort dingen vandaar dat ik vraag op een "eenvoudige" voor mij begrijpelijke manier.
Vast bedankt voor voor de tijd die u hierin steekt en graag van u horend.
Belinda
 
Ik heb daar nog nooit iets mee gedaan omdat die weinig of niet gebruikte lettertypen me niks in de weg zitten.
Daarom kon ik je alleen verwijzing naar de geplaatste link.
Wellicht dat iemand anders een antwoord heeft.

Microsoft zal bepaalde lettertypen beveiligd hebben omdat Windows deze zelf gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zijn ze beveiligd? Heb je al met rechts klikken geprobeerd om de fonts te verbergen?
 
In reactie op uw bericht kan ik vertellen dat de fonts mij ook niet echt in de weg zitten alleen in een door mij veel gebruikt programma Irfan view is het niet echt handig werken met zoveel fonts.
Ik begrijp dat "beveiligde" fonts niet zomaar verwijderd kunnen worden, beetje vreemd als ik zie wat voor fonts dat zijn.
Ben niet geintereseerd in arabische-japanse-chinese- en vreemde tekens ed.
In Irfan View kan ik op simpele wijze een tekst in een plaatje/foto plaatsen en in het venster dat verschijnt voor de te plaatsen tekst krijg ik dan die lange lijst met fonts te zien.
Heb nog even gedacht dat Irfan View gebruikt maakt van een eigen font bibliotheek maar dat is dus ook niet waar.
In de map waar Irfan View staat is geen font te bekennen, dus maakt het programma gebruik van de Windows fonts (denk ik maar zo)
Voor Octafish wat bedoeld U hoe precies met rechts klikken en verbergen?
Hoe werkt dit dan? In Irfan View geprobeerd maar dat werkt niet.
Maar goed beide dank voor het meedenken in deze en ik laat het daar dan ook maar bij.
Met vriendelijke groet,
Belinda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan