Desktop - Geen beeld via videokaart + overclock melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

unix

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2014
Berichten
171
Hallo allemaal

Ik heb een desktop met de volgende onderdelen : intel i5 8600k, gtx 1070ti msi armor, 16gb ram corsair vengeance 3000 MHz - CL15 , Noctua NH-D9L, EVGA Supernova 550 G3, wd blue 1tb , wd black 4tb en dit allemaal in een NZXT h500i behuizing.
Desktop heeft altijd prima gewerkt . Alleen sinds enkele dagen maakt die een raar geluid. Kan het niet beschrijven vandaar een youtube video : https://www.youtube.com/watch?v=ZIWmujhvXk0
Als ik de pc zachtjes aanraak, aan de onderkant, bovenkant, zijkant dan stopt het geluid. Of in iedergeval voor x aantal minuten/uren. Lijkt wel op touch control te werken. Maar goed na enige gebruik word de pc ook stoffig enzo dus ik dacht misschien ergens kabeltje dat lostzit of ja door het stof. Laten we de pc eens volledig schoonmaken. Grafische kaart eruit gehaald + fans mooi gemaakt + stof filters + nieuwe koelpasta en dergelijke. Alles in elkaar gestoken en nu wat blijkt dat ik nog steeds het geluid heb. Maar is ook een nieuwe probleem bijgekomen. Ik heb geen beeld via grafische kaart. Volledig opnieuw in pci slot ingestoken en power connecters opnieuw erin gestoken. Soms als ik zijpaneel eraf haal dan gaat mijn grafische kaart beeld wel (er steken geen kabeltjes er tussen en alle kabels zitten vast met zip ties) . Nochtans bij het opstarten van mijn pc spinnen de fans altijd. Maar het moment dat ik geen beeld heb staat die niet in device manager. Weet niet of die 2 problemen aan elkaar gelinkt zijn. Heb wel beeld als ik rechtreeks aansluit op mijn pc via intel hd graphisq. Krijg soms ook nog deze melding met overrlock fouten. Terwijl ik mijn pc niet eens wil overlocken of overgeclockt heb 20210920_103621.jpg (dseze melding kreeg ik alvorens ik de pc had schoongemaakt.

Heeft iemand een oplossing hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Duik de bios in en zet het grafische deel op en IGP met PCI-e/PEG of alleen PEG, de bios is gereset en staat nu op IGP, de interne graka van de CPU.
Loop ook de rest van de instellingen na.

Maak een trechter van een A4'tje en zoek uit waar het geluid vandaan komt.
 
Dankjewel! Ik heb de stappen in de bios gedaan. Het zwarte schermkrijg ik maar om de x aantal dagen heel random dus kan nog niet bevestigen of het opgelost is. Wat het geluid betreft lijkt van mijn wd blue of black te komen. Ik ga om te beginnen met wd black beginnen omdat meerdere klagen over het geluid dat die veel draait en kraakt (wat ik soms ook heb) . Dit geluid is helemaal anders. Heb voor alle zekerheid crystaldiskinfo gedaan alvorens ik aan de schijven begin te zittne en die zegt oover all mijn schijven dat de gezondheid status GOED is. Wat mijn grafische kaart betreft die werkt nog steeds niet. Ik hou jullie op de hoogte
 
update : foutmelding (zie foto 1ste post) is gefixed. Idem voor grafische kaart, zat een klein stofje in pci slot dat ik niet gezien had omdat het heel mini was. Geluid lag aan mijn wd black blijkbaar. Bedankt voor het meedenken. Dat is dan ook weer opgelost :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan