• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren binnen een draaitabel (rijen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertvanmarum

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
Berichten
27
Hallo,
Ik heb een probleempje met een draaitabel en ik kom er niet uit ☹
Het betreft een draaitabel met 4 filters en 3 rijen. (geen kolommen en geen waarden)
Deze rijen zijn:
• ID’s,
• locaties
• beschrijvingen (nu even niet zo relevant, dus laat ik even achterwege)

Nu is het zo dat gelijke ID’s op verschillende locaties (meestal 2, maar soms ook veel meer) staan en dat is precies wat ik ook zichtbaar wil hebben en dat lukt op deze manier ook. Het resultaat is dus nu zoiets:



ID Locatie
101 1A 10
----- 5A 12
103 1A 33
----- 2A 77
104 1A 44
----- 9B 22
106 1A 12
----- 1A 14
112 1A 81
----- 6B 33

De draaitabel (tabelweergave) sorteert standaard op ID, A-Z. Als ik de sortering aanpas op Locatie A-Z, wordt de sortering alleen op ID niveau uitgevoerd. (zoals in dit voorbeeld, ieder ID begint met de laagste waarde; 1A. Maar nog steeds het laagste ID bovenaan)

Ik zou het liever zo zien:
ID Locatie
101 1A 10
----- 5A 12
106 1A 12
----- 1A 14
103 1A 33
----- 2A 77
104 1A 44
----- 9B 22
112 1A 81
----- 6B 33

Dus op locatie waarbij het ID met de “laagste” locatie bovenaan staat en de volgorde van ID's dus niet van belang is.
Is zoiets mogelijk?

Ik heb het versimpelde voorbeeld bijgevoegd. Het gaat uiteindelijk om een bestand met 70k regels en 30 kolommen.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk. Alvast dank voor het meedenken
Groet
Bert

ps: Uiteindelijk worden dit werklijsten en moeten ze ook worden uitgeprint. Hoe kan ik voorkomen dat de 2 (of meer) regels ID's op 2 verschillende pagina's worden afgedrukt? Dus dat (uit dit voorbeeld) 104 - 1A 44 niet op pagina 1 komt te staan en 104 - 9B 22 op pagina 2.
 

Bijlagen

  • voorbeeld1.xlsx
    13,2 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan