Kan dit kwaad? mobo met alleen cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
ik heb een los moederbord liggen waarvan ik even wil testen of er überhaupt stroom doorheen komt... (of er een led gaat branden) mijn vraag is

kan het kwaad als ik alleen de voeding op het moederbord aansluit (zonder cpu en zo)...

en kan het eventueel kwaad om stroom op het moederbord te zetten met alleen de cpu geïnstalleerd?
 
Aangezien je met deze meting vervolgens eigenlijk heel weinig kunt, zou ik wachten tot er tijd is om dit met CPU en zo te doen of het moederbord nog echt werkend te zien is.
Wat voegt jouw voorstel eigenlijk toe, meestal kun je nl altijd wel een kleine stroom meten, zelfs al zou er geen LEDje gaan branden, dus wat word je er nu echt wijzer van met dit "doel"?
 
Laatst bewerkt:
is meer omdat ik snel wil zien of hij überhaupt aangaat zeg maar... voor ik vanalles op ga zetten... de cpu moet namelijk uit een andere pc komen...

maar laat ik het zo vragen dan .. wat is het minimale wat je op de mobo moet installeren.. om redelijkerwijze te kunnen zien dat het moederbord functioneert...? cpu alleen genoeg? of ook ram?
 
Tegen de tijd dat je dit hele verhaal gelezen hebt.... zou een CPU er all lang in zitten....
Zonder CPU schrijven ze:
The other two outcomes to expect is that your motherboard will perhaps flash LEDs, make beeping sounds or both, or even nothing at all.
Als je dus ook niks kunt zien of horen... weet je dus nog niks.....
De kans dat er een klein stroompje gaat lopen zonder CPU zegt verder ook niks.
Alleen als er piepjes of LEDs actief worden zou je wellicht wat kunnen vermoeden wat de staat van het moederbord is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan