minimaliseren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartSr

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
240
Hallo allemaal,
Wie weet raad?
Boeket werd wel erg groot en daar wilde ik iets aan doen.
Dus besloot ik om de namen van subs en functies in de modules te verkorten
Het resulteerde in 1 module met
-de functies f01 t/m f27
-de subs s01 t/m s24
Maar nu was het programma veranderd van 2300 naar 4700 kb! :evil:
Hoe kan dit? En wat moet ik dan doen om verdichting te bereiken?
 
Laatst bewerkt:
De namen aanpassen zal niet veel uitmaken qua grootte van de DB. Deze wordt voornamelijk bepaald door het aantal tabellen, formulieren en rapporten en het aantal gegevens erin. Tekstobjecten zoals queries en modules vergroten de applicatie niet echt. Als je de objecten gaat aanpassen wordt de applicatie wel groter omdat de plaats van de oude objecten nog niet is vrijgegeven én nieuwe objecten plaats innemen, maar, zoals Octafish al aangaf, dat zou dan terug moeten krimpen na een compact and repair.
Je kan wel kijken of je het aantal formulieren en rapporten niet kan optimaliseren.
 
Klopt wat Noella zegt. Ik heb ook nooit gemerkt dat het inkorten (of verlengen) van objectnamen ook maar enige invloed op de grootte van een db heeft gehad. Het aantal modules zou ook niet veel uit mogen maken. Eventueel kun je de procedures nog naar andere modules verplaatsen zodat je minder modules overhoudt, maar ook dat zou weinig invloed mogen hebben. Wél zijn ‘inpandig’ opgeslagen afbeeldingen funest voor de grootte van een db. Dus als je plaatjes binnen een formulier opslaat, merk je dat gelijk. Dus wellicht is dat een oorzaak?
 
Dank voor jullie reacties
Ik heb de oude versie maar weer teruggezet....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan