Word 2016, Verzendlijst en bedragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
435
Hallo allemaal,

In het bedrijf waar ik werk, werken we met Word (en Excel) 2016. Nu ben ik wil ik graag beragen uit Excel naar Word hebben doormiddel van een verzendlijst.

Alle data lukt goed, echter met de bedragen snap ik het niet, in Excel heb ik de betreffende kolom op Finacieel gezet. Echter als Word deze veld leest dan lopen de
cijfers achter de komma niet lekker, zo krijg ik de ene keer één cijfer te zien, dan weer wel twee cijfers, en soms kreeg ik ook vier cijfers.

Ik heb gezocht of ik de opmaak ook in Word aan kon passen, maar dat schijn niet te kunnen, althans niet gevonden.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, en dat de bedragen altijd gewoon 2 cijfers achter de komma blijft?
 

Bijlagen

  • Data.xlsx
    8,6 KB · Weergaven: 40
  • Factuur.docx
    843,8 KB · Weergaven: 44
In een samenvoegbestand haal je de echte waarden op, niet de representatie ervan. Dus het maakt niet uit hoe je in Excel de waarden opmaakt, desnoods maak je er een datumveld van; in Word blijf je de feitelijke waarde zien. Ofwel moet je de opmaak van het veld in Word regelen (in het samenvoegveld) ofwel moet je in Excel de waarde omzetten naar een tekstveld.

Dat laatste zou ik nooit doen, want dan valt er niks meer te rekenen.
 
Wel vreemd, aangezien dat de betreffende velden in Excel op financieel al staat. En de juiste opmaak daarvoor heeft. Neemt hij het dus niet goed mee..
 
Dat klopt, en in die zin is het dus niet vreemd dat je de opmaak niet ziet, want die zit niet de cel. Als je de opmaak uit de cel verwijderd, zie je precies wat je in Word te zien krijgt. Maar je kunt een samenvoegveld dus prima opmaken met de juiste code. In je eerste bericht schreef je dat dat niet schijnt te kunnen, maar dat kan dus wél. Ik kijk vanavond wel even als je het niet voor elkaar krijgt.
 
Okay voor het symbool € is niet erg, die kan je ook vast zetten in Word. Maar aangezien om de nota's gaat. Zou het wel goed en fijn zijn als het standaard 2 cijfers achter de komma staat.
 
Blijkbaar wordt de vraag gereserveerd door @OctaFish zonder even de oplossing te geven. Zelf maak ik bijna geen gebruik van Word en als ik tegen dit soort problemen aanloop dan zet ik een paar hulpkolommen in Excel om het formaat goed te zetten. Het direct goed inregelen via Word is natuurlijk beter maar zo kan het het ook vrij eenvoudig. In dit linkje een uitleg https://knowledgecenter.zuora.com/Billing/Billing_and_Payments/IA_Invoices/Creating_a_Custom_Invoice_Template/B_Define_the_Format_for_Date_and_Number_Fields hoe het binnen Word werkt.
In de bijlage hoe je het via Excel kan doen.
 

Bijlagen

  • Data (2).xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 35
@ VenA ook weer wel wat duidelijk, ja Word is ook niet echt mijn beste vriend, maar aangezien dat er facturen uitgerold moeten worden, is het wel zo netjes dat door Word te laten doen dan via Excel..

Maar ik ga eens kijken van hoe en wat, alvast ook bedankt.
 
Laatste drie berichten maar verwijderd aangezien dit niet als reclame voor Helpmij kan worden gezien. Ik weet dat er een aantal helpers zijn die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Ik ben evt. bereid tot een verzoeningsgesprek met een bakkie koffie en een versnapering. Mocht dat aanbod niet worden geaccepteerd, men kan elkaar ook negeren. Is ook beter voor je hart. Back to business zou ik zeggen.
 
Met het bestandje van VenA even een notaatje gemaakt in Word.
De truc zit in Schermafbeelding 2021-09-23 174352.jpg
Het was even krabben in mijn geheugen en een site raadplegen voor de exacte formulering
 

Bijlagen

  • Nota.docx
    14 KB · Weergaven: 49
  • Data (rdg).xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
It takes two to tango.
 
Hallo heren,

Excussus voor een late reactie vanwege persoonlijke omstandigheden.

Ik zal eens kijken naar de formule die je ervoor gebruikt.


mmh in Word de juiste optie aanvinken, dan ben ik wel erg benieuwd welke dat is....
 
Met het bestandje van VenA even een notaatje gemaakt in Word.
De truc zit in Bekijk bijlage 359718
Het was even krabben in mijn geheugen en een site raadplegen voor de exacte formulering

Ik heb er na gekeken, ik kreeg wat problemen met de verwijzing =TEKST([@Betalen];"€ #.##0,00") En heb het nu naar een cel verwijzing gedaan =TEKST(BG3;"€ #.##0,00"). En dit werk.

Heel erg bedankt.

En natuurlijk de andere mensen ook heel erg bedank met het mee denken en helpen.. Toppie ...
 
mmh in Word de juiste optie aanvinken, dan ben ik wel erg benieuwd welke dat is....
Om het verhaal compleet te maken, hier de juiste veldoptie instellingen:

Getalnotatie Word veld.jpg

Persoonlijk kies ik altijd voor de oplossing in Word, en niet in Excel. Al was het maar omdat je nu niet meer kan rekenen met de cellen, en wellicht wil je dat later nog wel. Mijn aanpak: hou het simpel :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan