• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst tussen twee characters die meerdere malen voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

beedj

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
31
Dag allen,

Ik ben inmiddels al even aan het stoeien en ik was vrij goed bezig maar toen liep ik toch vast.

Dit is mijn text:

PIP/BE/10/3016/PI1/D41-SG2

Ik wil hieruit de text tussen de 3de en 4de / extracten
Ik dacht =SUBSTITUTE te gebruiken in combinatie met een =FIND maar ik liep vast.

Zou iemand kunnen helpen aub (engelse versie excel)

Dank alvast voor de moeite
 
zo?
Met 2 hulpcellen is het anders misschien gemakkelijker.
In een oudere versie van excel (<2019) moet je wel Shift+CTRL+Enter gebruiken, omdat het een matrixformule is.
 

Bijlagen

  • beetj.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Plaats deze achter een module:
Code:
Function jvr(cell As String) As String
jvr = Split(cell, "/")(3)
End Function

Vervolgens invoeren als =jvr(A1)


Formulevorm(denk geen matrix)

Code:
=SUBSTITUTE(MID(SUBSTITUTE("/"&A1;"/";REPT("@";50));50*4;50);"@";"")
 
Laatst bewerkt:
Misschien "Tekst naar Kolommen "gebruiken?
 
Excel 365 formule
Code:
[NL] =LET(L;REEKS(50);x;FILTER(L;DEEL(A1;L;1)="/");y;KLEINSTE(x;3)+1;z;KLEINSTE(x;4);DEEL(A1;y;z-y))
[EN] =LET(L;SEQUENCE(50);x;FILTER(L;MID(A1;L;1)="/");y;SMALL(x;3)+1;z;SMALL(x;4);MID(A1;y;z-y))
 
Laatst bewerkt:
Klassiek met:

PHP:
=MID(A1;FIND(" ";SUBSTITUTE(A1;"/";" ";3))+1;FIND(" ";SUBSTITUTE(A1;"/";" ";4))-FIND(" ";SUBSTITUTE(A1;"/";" ";3))-1)
 
Laatst bewerkt:
@snb, inderdaad klassiek en simpel :thumb:
 
Dank allen voor de overweldigende reacties. Ik ga de klassieke methode zeker toepassen om deze te begrijpen maar power queery is ook een goed optie om daarna meteen in power Bi te gaan verwwrken.

Heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan