• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor actie bij huidige week

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinde

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2020
Berichten
44
Hallo,

Ik zoek naar een macro die een handeling doet voor de desbetreffende week. In de bijlage staat een documentje met fictieve verkopen per weeknummer. Het is nu weeknummer 38 (waarbij maandag 1e dag vd week is). Met een macro wil ik ervoor zorgen dat de inhoud van de cellen doorgeschoven worden van week 37 naar week 38. In dit geval dat cellen D3: D5 doorgetrokken worden naar E3: E5. Stel dat ik volgende week de Macro uitvoer moet week 38 doorgetrokken worden naar week 39.

Weet iemand de oplossing? Alvast veel dank!
 

Bijlagen

  • Vraag help.mij excel.xlsx
    9 KB · Weergaven: 22
Waarom zou je dat willen? Je kan toch beter de gegevens gestructureerd invoeren en een draaitabel het werk laten doen.
 

Bijlagen

  • Vraag help.mij excel.xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 14
Vanaf Excel 2010.
Code:
Sub hsv()
  Cells(1).CurrentRegion.Columns(Application.Match([year(now())&weeknum(now(),21)], [a1:xfd1&a2:xfd2], 0) - 1).Offset(2).Name = "b"
  [b].Offset(, 1) = [if(b="","",b)]
End Sub

Vanaf Excel 2007 en nieuwer.
Code:
Sub hsv()
 Cells(1).CurrentRegion.Columns(Application.Match([year(now())] & DatePart("ww", Date, 2, 2), [a1:xfd1&a2:xfd2], 0) - 1).Offset(2).Name = "b"
 [b].Offset(, 1) = [if(b="","",b)]
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan