• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule als tekst in cel, dan.. werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvandertol

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2021
Berichten
39
Goedemiddag,
ik ben al de hele middag aan het uitzoeken hoe ik onderstaand kan oplossen, hopelijk kan iemand mij hier helpen:

In onderstaande afbeelding is een opnameformulier zichtbaar. Ik wil nu voor elkaar krijgen dat als ik b.v. in de kolom I een "x" zet de bijbehorende gebruiksfunctie zichtbaar wordt. Dit dan ook voor de overige kolommen.

Ik heb de formule ALS($I:$I="x";"woonfunctie;""") geprobeerd, maar deze werkt dus niet. Uiteindelijk wil ik deze formule dus doortrekken voor de andere gebruiksfuncties.

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Schermafbeelding 2021-09-23 om 17.07.54.png
 
De formule moet met = beginnen in een cel die niet de eigenschap Tekst heeft.
Daarnaast zijn de " tekens niet correct geplaatst.
En met een plaatje kunnen we niets.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al zo'n 10 jaar bezig om te kijken hoe ik een formule in een plaatje kan verwerken. Tot op heden nog nooit gelukt.:rolleyes:
 
Wat ik wil bereiken is dat ik in kolom I t/m t ergens een X neerzet dat er dan bijbehorende gebruiksfunctie wordt weergegeven. Dit mag voor nu in een cel onder de tabel (bv c14). ik moet dit nog verder gaan bouwen.
 
Formule niet in samengevoegde cellen plaatsen.
Afsluiten met Ctrl+shift+enter.

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(D3:X3;1;KLEINSTE(ALS(D4:X12="x";KOLOM(A1:U1));1));"")
 
Nog een optie, geen matrix:
Code:
=INDEX(3:3;SOMPRODUCT((I4:T12="x")*KOLOM(I4:T12)))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan