Google spreadsheet Voorwaarden met 3 mogelijke uitkomsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ampulex

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
21
Allen

Ik ben niet zo goed in excel of google spreadsheets. Ik heb problemen met de laatste stap in mijn file.
Dit is de link naar de spreadsheet met bewerking permissies. Gelieve telkens een tabblad aan te maken en daar aan te passen zodat ik de beste manier kan gebruiken. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MJY9vPoDNWp4Q6OWsJZQC-IVi9aWYurT7JIynIz_ipw/edit?usp=sharing

Het is al volgt opgebouwd:
In de letters in kolom C bepalen de tijd in kolom F, die op hun beurt kolom A de datum bepalen, de start en eindtijd in kolommen D en E. Cel F1 is de actuele datum en tijd.
In kolom B wil ik als de show nog niet begonnen is "Pending", als de show bezig is "Showing" en als de show afgelopen is "Passed" laten verschijnen.

Nu heb ik de functie IFS gebruikt omdat er meer dan 2 (true or false) uitkomsten zijn. Het geeft een error en ik zie de reden niet. Ziet iemand van jullie het probleem? Is dit de meest geschikte functie hiervoor?


Alvast bedankt om het te bekijken. Zou me enorm helpen als er een oplossing uit de bus komt.
 
De formule kijk naar cellen in de kolommen I, H en K en daar staat niets.
En wat doen die [ en ] tekens in de formule?
Ook zijn door de $ tekens de cellen "vast" gezet en dat lijkt me niet correct.
 
Laatst bewerkt:
De formule kijk naar cellen in de kolommen I, H en K en daar staat niets.
En wat doen die [ en ] tekens in de formule?
Ook zijn door de $ tekens de cellen "vast" gezet en dat lijkt me niet correct.

Sorry was een foutje van mij. Ik heb de originele file vereenvoudigd maar vergeten dit aan te passen.

Alleen de cel F2 staat met $ tekens vast voor als ik de formule door kopieer naar onderen. Dit is de datum en tijd.
Voorbeeld bij de eerste regel vóór 1 oktober 8h30 zou er pending in cel B2 moeten komen, tussen 8h30 en 13h30 zou er showing moeten komen en na 1 oktober 13u30 zou er passed moeten komen. Met deze opbouw dan verder naar cel B3, B4, naar onderen.
En dat is wat me niet lukt.

De [ ] gaf Google spreadsheets zelf weer als opbouw van de functie.

Hopelijk is het nu wat duidelijker.
 
Met die [ ] tekens wordt in de uitleg aangegeven dat het gaat om een niet verplichte parameter.
Die horen dus niet in de functie zelf thuis.
Als je ook nog die $ tekens alleen op de juiste plekken gebruikt kan je de formule doortrekken.
 
Laatst bewerkt:
Dank je Ed, dat van de [ ] wist ik niet. Dat verklaart al veel.

Ik heb nog wat gepuzzeld en met de volgorde gespeeld en het lijkt er al meer op. Nu krijg ik pending en showing op de gepaste tijd en datum maar na de eindtijd blijft er Showing staan ipv Passed. Ik heb al heel wat geprobeerd maar ik maak het alleen erger dan het nu is.

Zou je er nog eens naar kunnen kijken???


Bedankt voor alle hulp.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan