• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeelding automatisch naar andere andere tabbladen kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
525
Hoi knutselaars,

Ik heb een vraag aan jullie. Het is minder simpel dan ik mij voorgesteld had. Gelukkig zijn jullie er ;)

1. Als ik nou op blad 1 in het voorbeeld een afbeelding plaatst dan moet erop blad 2 automatisch dezelfde afbeelding komen te staan. Het originele bestanden heeft heel veel meer bladen maar als ik het op de eerste verander moet het allemaal op de andere ook veranderen. Als ik de verhoudingen verander moet dan natuurlijk ook mee veranderen op de anderen bladen. Hoe doe ik dat?

Alvast heel erg bedankt
 

Bijlagen

  • afbeelding automatisch op andere blad plaatsen.xlsx
    50,8 KB · Weergaven: 18
Zijn alle bladen een exacte kopie van de eerste?
 
Het geeft wel wat vervelende flikkeringen maar het werkt.

Achter the thisworkbook module

Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
 Application.ScreenUpdating = False
 If ActiveSheet.Name <> "Blad1" Then

  For Each sp In Sh.Shapes
    sp.Delete
  Next
 
  For Each sp In Sheets(1).Shapes
    regName = sp.Name
    sp.Name = "abc"
    sp.Copy
    Sh.Paste
    Sh.Shapes("abc").Top = sp.Top
    Sh.Shapes("abc").Left = sp.Left
    sp.Name = regName
    Sh.Shapes("abc").Name = regName
   Next
 End If
End Sub
 
Het geeft wel wat vervelende flikkeringen maar het werkt.

Achter the thisworkbook module

Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
 Application.ScreenUpdating = False
 If ActiveSheet.Name <> "Blad1" Then

  For Each sp In Sh.Shapes
    sp.Delete
  Next
 
  For Each sp In Sheets(1).Shapes
    regName = sp.Name
    sp.Name = "abc"
    sp.Copy
    Sh.Paste
    Sh.Shapes("abc").Top = sp.Top
    Sh.Shapes("abc").Left = sp.Left
    sp.Name = regName
    Sh.Shapes("abc").Name = regName
   Next
 End If
End Sub

Wat bedoel je met wat vervelende flikkeringen ? Als ik jou code gebruik en druk op F5 dan moet ik een macro invullen ??? en die van de site die ik gevonden heb niet. Moet ik bij abc de link naar de foto invullen?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Het kan alleen met VBA
 
Dat quoten is onnodig en moet je niet doen. Ik begrijp jouw vraag niet helemaal. Ik denk dat je bedoelt dat het adres in de code moet verwijzen naar een bestand in de cloud? Dat weet ik niet of dat kan.
 
Geen verwijzing naar de cloud, maar het is de bedoeling als iemand het download dat er gewoon allemaal perfect werkt. Dus download je het excel bestand dan moet de afbeelding meteen bijzitten
 
Kan je mij uitleggen waarom quoten onnodig is en niet moet doen? Ik vind het persoonlijk heel makkelijk.
 
Open het bestand en verplaats je afbeelding op tabblad 1.
Als je daarna naar tabblad 2 gaat zie je de afbeelding verschuiven naar de juiste plaats.

Quoten is onnodig omdat je topic heel onoverzichtelijk wordt, vooral door het quoten van codeblokken.
 

Bijlagen

  • afbeelding automatisch op andere blad plaatsen (2).xlsm
    57,6 KB · Weergaven: 14
aha oke ziet er best goed uit. Maar dat was ik trouwens vergeten te vertellen het is een bestand waarvan de afbeelding vaak veranderd moet worden. Nou is het een tijger en morgen b.v. een varken. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Kan je het dan de afbeelding steeds aanpassen?

------------------------------------------------------------------------------------
Heb de tijger gewist en een varken geplaatst en YESSSSSSSSSS dat werkt. Alleen nog weten hoe dat moet dan kan ik het bij de originele toepassen. Is dit ook mogelijk om dit door te zetten op de 2de pagina van dezelfde tabblad? Niet elk tabblad heeft meerdere pagina's.
 
Laatst bewerkt:
Ja hij pakt alle afbeeldingen mee in de sheet
 
Wil je uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?
 
Laatst bewerkt:
Kan je mij uitleggen waarom quoten onnodig is en niet moet doen? Ik vind het persoonlijk heel makkelijk.
Wij niet. Het is nogal storend, quoots zijn slecht leesbaar, het oorspronkelijke bericht staat er doorgaans gewoon boven (wél goed leesbaar), het leidt af en het maakt de draadjes dermate (en ook nog eens nodeloos) lang, wat tot muisarmen leidt. Nog meer redenen nodig?
 
Quoten is alleen verstandig als je reageert op een veel eerder geplaatst bericht.
Zie OctaFish die in reactie #16 antwoord geeft op reactie #11
Quoot dan ook niet het gehele bericht maar alleen die regel(s) die van belang zijn.
 
Of mbv de Camera optie in Excel?

zie bijlage
 

Bijlagen

  • afbeelding automatisch op andere blad plaatsen (hs).xlsx
    581,9 KB · Weergaven: 14
Heel erg bedankt voor je input. maar dit werkt niet zo als ik in gedachten had.
 
Laatst bewerkt:
JVeer Ik heb het deels voor elkaar gekregen.

Ik denk dat ik het snap wat je bedoeld met vervelende flikkeringen. Sinds ik de code ingevoerd heb zijn er hele vervelende reusachtige zelf aangepaste cellen. De code zet wel precies dezelfde afbeelding op alle bladen, formaat enzo maar de 2de pagina laat de code ongemoeid. Dus 2 vervelende dingen. Is dit op te lossen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan