Melding bij mailing in access met VBA uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik doe in Access VBA een mailing naar de leden van een club.
Bij elk record krijg ik de vraag of ik dit wil toelaten. Raar, heb dit in één bestand, in een ander niet.
Hoe kan ik die meldingen -liefst tijdelijk - uitzetten? Bij een mailmerge in Word kan je vragen om ze een tijd te desactiveren, maar hier zie ik deze optie niet.
Mijn virusscanner is McAfee.
Moet ik een optie wijzigen in McAfee? Of is het in de VBA code mogelijk de beveiligingsinstellingen van Access in het Trust Center te wijzigen?
 
Bij elk record krijg ik de vraag of ik dit wil toelaten. Raar, heb dit in één bestand, in een ander niet.
Dan lijkt het er op alsof je twee verschillende technieken gebruikt. Zonder de code te zien, kunnen we daar uiteraard geen uitspraken over doen. Al kan het ook aan verschillende instellingen in de databases liggen (gezien je opmerking kan dat uiteraard ook). Ik zou in ieder geval de instellingen eens goed naast elkaar houden.
 
Ik heb de vraag verplaatst naar het Outlook forum: https://www.helpmij.nl/forum/showth...-Mailmerge-uitschakelen?p=6303023#post6303023

Maar ik denk het gevonden te hebben:
Code:
DoCmd.SendObject acSendReport, "rpt_licence", acFormatPDF, "*****@gmail.com", , , "subject", "tekst", True
Als ik het laatste argument (EditMessage) op FALSE zet krijg ik die beveiligingsvraag wel, met TRUE niet (maar dat is tijdverlies want editeren hoeft niet)
 
Zo werkt dat niet reneemettrie. Is Access gerelateerd. Andere dan ook gesloten.
 
Ik vond op Internet dat je beter met de Outlook bibliotheek werkt om die meldingen te vermijden.
Volgende werkt, maar niet voor de bijlage:
Hoe kan je een rapport dat hoort tot de Access DB als bijlage toevoegen?

Code:
Dim outl As Outlook.Application
Set outl = New Outlook.Application
Dim mi As Outlook.MailItem
Set mi = outl.CreateItem(olMailItem)
With mi
    .To = "******@gmail.com"
    .Body = "body"
    .Subject = "Licentie MBEL"
    .Attachments.Add Source:="rpt_clubmembers"
End With


mi.Send
Set mi = Nothing
Set outl = Nothing
MsgBox "Sent"

UPDATE:
Ik gebruik nu volgende truuk: ik bewaar het rapport als pdf en voeg dat dan toe als bijlage. (Eén an ander komt in een lus)

Code:
Private Sub Cmd_LicentiesClub_Click()

Dim outl As Outlook.Application
Set outl = New Outlook.Application
Dim mi As Outlook.MailItem
Set mi = outl.CreateItem(olMailItem)

DoCmd.OutputTo ObjectType:=acOutputReport, objectName:="Clubmembers", _
Outputformat:=acFormatPDF, outputfile:=CurrentProject.Path & "\Licence.pdf"

With mi
    .To = "****.com"
    .Body = "body"
    .Subject = "Licentie MBEL"
    .Attachments.Add Source:=CurrentProject.Path & "\Licence.pdf"
End With


mi.Send
Set mi = Nothing
Set outl = Nothing
MsgBox "Sent"
End Sub



Ik las ook dat je in Outlook een Add-In kunt installeren, "Bells and wistles", maar die is niet gratis.
 
Laatst bewerkt:
Zo werkt dat niet reneemettrie. Is Access gerelateerd. Andere dan ook gesloten.

De melding in Access heeft wel een helpknop die naar de betreffende instellingen van Outlook verwijst. En die zijn blijkbaar enkel te activeren als je Outlook start als administrator. Maar ik hoop het toch in Access op te lossen, al heb ik daarbij hulp nodig om de bijlage in de mails te krijgen...
 
We wachten af. Als nodig verplaats ik het naar Outlook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan