Probleem oplossen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cowgirl

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2006
Berichten
163
Beste helpmij forum

Onze vrienden hebben een probleem met hun computer, en eigenlijk durf ik er ook niet zomaar aan te beginnen!

Zij krijgen een blauwscherm met de melding:
Er is een probleem met uw apparaat en dit moet opnieuw worden opgestart.
Er worden foutgegevens verzameld. Hierna kunt u de computer opnieuw opstarten.

100% voltooid
Ga voor meer informatie over dit probleem en mogelijke oplossingen naar https://www.windows.com/stopcode

Nou ben ik hier altijd een beetje huiverig van, dus is er iemand die mij in simpele taal uit kan leggen wat ik hiermee moet doen.

Alvast bedankt en groetjes
Cowgirl
 
Hallo, Vaak start de computer op in een loop en dan zal je in veilige modus moeten opstarten, apparaten moeten loskoppelen, of de installatie USB stick er in doen om mee te booten. De Windows installatie herstelt dan automatisch opstartproblemen voordat de keuze komt van waar je Windows wilt installeren.

Al dan niet opgestart in veilige modus kan je proberen om het opnieuw opstarten te stoppen met het volgende:

Zoek Configuratiescherm > Systeem >Geavanceerde systeeminstellingen > Opstart- en herstelinstellingen. Haal het afvinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten."

Tegenwoordig is vaak een soort slaapstand ingeschakeld wat "Fast boot" heet. Schakel dat uit bij Energiebeheer > Geavanceerde instellingen > Het gedrag van de aan/uit knop > Instellingen die nu niet beschikbaar zijn. Fouten zouden kunnen blijven bestaan wanneer de computer nooit opnieuw opstart.

Klik met rechts op Start en ga naar Apparaatbeheer. Kijk of er een uitroepteken staat bij de kleine pictogrammen van de uitgeklapte onderdelen. Deze driver werkt niet en veroorzaakt misschien problemen. In veilige modus worden drivers overgeslagen en zal er dan geen probleem optreden.

Ga naar Apps en onderdelen en kijk ook in het systeemvakje, rechts op de taakbalk, om te onderzoeken of er onlangs een onbetrouwbaar of slecht of ongeschikt programma werd geïnstalleerd. Het programma AutoRuns van Sysinternals kan een lijst opstellen van alles wat er opstart. Zo vind je ook malware en updaters of indexeerders. De rode en paarse regels zijn programma's van een onbekende uitgever of met een ongeldig certificaat. Nieuwe regels sinds de laatst opgestelde lijst zijn groen. Je zal veel van de namen moeten zoeken met Google en met name in de forums van de zoekresultaten.

Doe een controle van de beveiligde systeembestanden met de opdracht sfc /scannow Open eerst CMD door dat te zoeken en kies Uitvoeren als Administrator. Bij tekortkomingen moeten de installatiebestanden ingevoerd en aangewezen worden.

Doe een schijf controle via Eigenschappen, in verkenner, van het station waar Windows is geïnstalleerd. Repareer alleen het bestandsysteem en geen slechte sporen of sectoren!

Zoek Logboeken en ga naar fouten met de tijd waarop het probleem zich voordeed om te onderzoeken of er daar informatie wordt gegeven. Veel fouten zijn trouwens geen tekortkomingen en kunnen blijven bestaan.

Als je zo ver gekomen bent dan wordt het tijd om onderdelen uit te bouwen en het op hardware niveau te zoeken. Als de schijf goed is dan kan het daarna nodig zijn om Windows opnieuw te installeren. Let daarbij op de geschiktheid van de computer voor het besturingssysteem (de Windows versie en 32 of 64 bits). Er moeten door de fabrikant van de merkcomputer of die van het moederbord, drivers beschikbaar zijn zoals zeker ook chipset drivers. Je kan sowieso controleren of er nieuwe drivers voor de computer beschikbaar zijn want Windows 10 verandert zichzelf in nieuwe versies. Misschien ligt daar het probleem.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel Alfred 2,

Ga morgen naar mijn vrienden toe, en dit proberen.

Ik laat nog van mij horen!!

Fijne avond nog
Cowgirl
 
Hoi Alfred 2 en Manamana,

Het is een puzzeltje geweest maar volgens mij is het opgelost voor nu.

Hartelijk dank voor het meedenken :thumb:

Groetjes
Cowgirl :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan