hoe vaak pagina bezocht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Vroeger waren ze immens populair, tegenwoordig zie je ze niet meer zo vaak: paginatellers
Toch ben ik benieuwd hoe vaak een bepaalde webpagina wordt bezocht.
Wie weet een paginateller?
* uiterst simpel
* mogelijkheid tot resetten (begin weer te tellen vanaf 0)
* instelbare kleuren of onzichtbaar te maken

Vriendelijke groet,
Marianne
 
Met welke reden zou je dit willen resetten? Je haalt je geschiedenis ermee onderuit ;)

Ik gebruik Google Analytics. Lekker duidelijk, lekker uitgebreid en heel veel mooie statistieken.

En anders kan je ze zelf maken of wat Googlen. Wat heb je zelf al gevonden?
 
Laatst bewerkt:
Met welke reden zou je dit willen resetten? Je haalt je geschiedenis ermee onderuit ;)

Na het opzetten van de teller, test ik 'm, een andere meekijker test 'm ook. En bijv. a.s. donderdag moet de teller echt gaan lopen, dan wordt de webpagina gepubliceerd. Dan start de teller opnieuw. Dus op 0 zetten is éénmaal nodig.
 
Na het opzetten van de teller, test ik 'm, een andere meekijker test 'm ook. En bijv. a.s. donderdag moet de teller echt gaan lopen, dan wordt de webpagina gepubliceerd. Dan start de teller opnieuw. Dus op 0 zetten is éénmaal nodig.
Dan zul je hem toch op nul? Ergens wordt het aantal bezoekers opgeslagen, en dat kan je toch resetten?
Niet echt een eis waard, omdat het al in elk functioneel ontwerp zit. Net als de kleurstelling. Die kan je met CSS prima zelf toevoegen.

Als je er eentje bouwt, let wel op dat je search-spiders zoals Googlebot, Baidu, Yandex etc wel uitsluit. Op internet kan je lijsten vinden van de Useragents die ze gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst van Games naar Website Maken :)
 
Elke dag bezoeken bots van zoekmachines (bijv. van google) de website, die worden meegeteld.
Persoonlijk zou ik Google Analytics gebruiken, werkt perfect, is gratis, en google vindt dit fijn (denk aan vindbaarheid)
 
Als je echt een simpele teller wilt die je ook op 0 kan zetten

Upload bestand "counter.txt" waarin getal 0 staat.
Upload bestand "counter.php" met de volgende inhoud.

PHP:
<?php
session_start();
$handle = fopen("counter.txt", "r");
if (!$handle) {
    echo 'Bestand niet gevonden';
} else {
    $counter = (int) fread($handle,20);
    fclose ($handle);
    if (!isset($_SESSION['hasVisited'])) {
        $_SESSION['hasVisited']="yes";
        $counter++;
        $handle = fopen("counter.txt", "w" );
        fwrite($handle,$counter);
        fclose ($handle);
    }
    echo $counter;
}
?>
** php iets aangepast zodat bij refresh (F5) de teller niet ophoogt.

Counter in je pagina zetten met
Code:
<span class="counter">U bent bezoeker <span><?php include "counter.php"; ?></span></span>

In de css kan je dit vormgeven, bijvoorbeeld
Code:
.counter { color: blue; }
.counter span { color: red; font-weight: bold; }
 
Laatst bewerkt:
Of kijk eens naar Statscounter. Jaren geleden mee gewerkt totdat ik Google Analytics ontdekte.
 
Opeens krijg ik flashbacks naar NedStat en de tegenhanger TopStat.
Toen moest je dus een HTML-code op je site plaatsen die een icoontje toonde, die je naar de statistieken bracht.
Iedereen kon dus je bezoekers en unieke hits zien, en browsergegevens met of Netscape, Mozilla (Firefox bestond nog niet) of Internet Explorer het meest gebruikt werden, en wat de scherm-resoluties waren.

Prachtige tijden... :)
 
Oh ja, Nedstat had je ook ja. Topstat ken ik niet.
haha, ja....en het leuke aan statscounter is dat je de teller gewoon op een stand kan zetten die jij wilt, ook op nul ;)

Maar goed, er zijn er nog die werken met statscounter, maar ik allang niet meer.
 
In de "bezoerker teller" tijd zag de browser wereld er heel anders uit ;)

visitor-counter.jpg

Nu zie je die oubollige counters nergens meer.
 
Nog wat meer nostalgie:
Nedstat-Basic-3-0-Wat-gebeurt-er-2-6-2005-19-10-24.jpg


Als je AWstats of Webalizer op je server hebt draaien, dan heb je iets soortgelijks.
Ziet er ook nog best oubollig uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan