• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule met vulgreep lukt niet zoals het hoort...

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenAlla

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Berichten
10
Beste,

Ik ben een leek met excel en probeer een kalenderblad te tweken die een (ex)collega ooit voor mij heeft gemaakt maar ondertussen heeft die het werk verlaten en is het contact verbroken dus kan ik die (ex)collega niet meer om hulp vragen.
ik heb een probleem met een formule die ik rechts over het blad wil vullen maar de 3 geselecteerde cellen herhalen zich terwijl het de bedoeling is dat het getal verder oploopt.
ik geef hieronder een voorbeeld dat zal het gemakkelijker maken:
1.JPG
in de samengevoegde cel E/F7 staat de formule =Boni!$F100 om te verwijzen naar de gegevens van de cel F100 op het tabblad Boni, de samengevoegde cel rechts daarvan G/H7 heeft de formule =Boni!$F101 daarnaast moet dus =Boni!$F102 komen te staan, als ik nu die 3 cellen selecteer en met de vulgreep wil doortrekken naar rechts om op te vullen tot de samengevoegde cel BM/BN7 moet ik in die cel dus normaal gezien uitkomen op de formule =Boni!$F129 zoals hieronder
=Boni!$F100 =Boni!$F101 =Boni!$F102 =Boni!$F103 =Boni!$F104 =Boni!$F105 =Boni!$F106 =Boni!$F107 =Boni!$F108 en zo verder...
maar in de plaats daarvan worden de eerste 3 cellen steeds herhaald en krijg ik dus het volgende
=Boni!$F100 =Boni!$F101 =Boni!$F102 =Boni!$F100 =Boni!$F101 =Boni!$F102 =Boni!$F100 =Boni!$F101 =Boni!$F102 en zo verder...

hoe krijg ik dit opgelost?

Alvast veel dank bij voorbaat
 
Hierbij het bestand waar het probleem zich bij voordoet.

Het gaat over de lijn van shift steven:
Januari, februari en maart zijn al ingevuld door 1 voor 1 de formule te kopiëren en plakken en dan telkens het getal zelf aan te passen maar dat moet toch sneller en eenvoudiger kunnen?
 

Bijlagen

  • Jaaroverzicht Steven 2024 schrikkeljaar.xlsx
    161,8 KB · Weergaven: 14
Zoiets voor E7?
Code:
=INDIRECT("Boni!F"&7+GEHEEL(KOLOM()/2))
Beter is samengestelde cellen te vermijden...
 
Mij lijkt dit beter. Door te refereren aan de datum in de verschillenden maanden heb je aan 1 formule genoeg.

Code:
=INDEX(Boni!$F$9:$F$374;MATCH(E2;Boni!$B$9:$B$374;0))
 
Bedankt voor jullie reacties, mijn probleempje is opgelost geraakt

thanks ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan