• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandspad naar Excel-bestand verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdaen

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2020
Berichten
20
Ik heb een Excel-bestand waarbij ik bepaalde cellen "automatisch" ga invullen door gegevens uit een ander Excel-bestand gaan op te roepen.
Dit ander excel-bestand staat op onze server met een "vaste locatie".
Dit is de formule die ik ervoor gebruik:
Code:
=ALS(K1="";"";VERT.ZOEKEN(K1;'Q:\MANUFACTURING\Projecten\[Joblijst.xlsx]Joblijst'!$A$4:$G$10000;6;ONWAAR))

Wanneer ik het bestand afsluit en het bestand verplaats of kopieer naar een "Cloud" folder, dan krijg ik bij het openen van het bestand volgende melding:

Foutmelding in Excel.png

en ik kan zien dat de formule is gewijzigd naar:
Code:
=ALS(K1="";"";VERT.ZOEKEN(K1;'O8'!$A$4:$G$10000;6;ONWAAR))

Heeft er iemand een idee hoe dit zou kunnen komen en hoe ik dit probleem kan aanpakken?
 
Ik denk dat je beter een macro kan gebruiken om je gegevens op te halen uit een ander bestand.
 
En hoe pak ik dat best aan? Want in het gebruik met Macro's ben ik helaas niet thuis...
 
Tevens is het verplaatsen van je bestand niet handig als je verwijst naar een bepaald pad. Dan gaat het te allen tijde mis, ook met een macro.
 
Ja, ik begrijp dat dit mis gaat als je het bestand verplaatst waaruit je data gaat ophalen.
Maar ik zou toch denken dat je het bestand waarin de "link" staat zonder problemen kan verplaatsen...
 
Je zou zeggen dat het goed moet gaan. Wat als je het bestand lokaal verplaatst ipv naar de cloud?
 
Als je het lokaal verplaatst, dan is er geen probleem en werkt het.
 
Kun je die cel met een formule ook niet blokkeren? Met zoeken en vervangen snel het pad aanpassen?
 
Ik heb even bekeken om de cel te blokkeren en het blad dan te beveiligen. Maar de link in de cel wordt nog steeds aangepast.
Wanneer het bestand lokaal op onze server is opgeslagen is het deze code:
Code:
=ALS(K1="";"";VERT.ZOEKEN(K1;'Q:\MANUFACTURING\Projecten\[Joblijst.xlsx]Joblijst'!$A$4:$G$10000;6;ONWAAR))

Wanneer het bestand wordt verplaatst naar onze cloud opslag, wordt de code in de cel automatisch gewijzigd naar dit (terwijl dat daar het bronbestand niet staat):
Code:
=ALS(K1="";"";VERT.ZOEKEN(K1;'https://xxxxxxxxx.sharepoint.com/MANUFACTURING/Projecten/[Joblijst.xlsx]Joblijst'!$A$4:$G$10000;6;ONWAAR))

* Oorspronkelijk had ik de codes hierboven als bijlage bij mijn bericht toegevoegd, maar dit bleek niet goed te komen. Dus heb ik het even veranderd.
 
Laatst bewerkt:
Op die manier geplaatste bijlagen zijn altijd ongeldig. Gelieve bijlagen te plaatsen via > Ga geavanceerd (rechtsonder) en dan klik op de Paperclip > Bestand(en) uploaden > Gereed en dan invoegen in de editor met de Paperclip.
 
Laatst bewerkt:
Heb je het eens met opslaan als geprobeerd (beide bestanden open in Excel!!!)?
 
Ik weet niet of dit artikel met dit onderwerp te maken heeft.
 
@Senso, ik denk dat dit meer te maken heeft met effectieve hyperlinks die je in Excel-bestanden plaatst. Dus niet zozeer voor cellen die je ophaalt uit andere bestanden.

@jkpieterse, ja dit heb ik reeds geprobeerd en ik heb ook al meermaals de formule opnieuw proberen op te stellen.

Het vreemde is dat dit alles in oudere bestanden zonder problemen werkt. Ik heb de betreffende formule al uit oudere bestanden gekopieerd en in mijn nieuw bestand ingevoegd.
Maar steeds als het het bestand sluit en opnieuw open, dan heeft hij de link naar sharepoint gewijzigd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan