of er zo'n software bestaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

naderhoten

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2014
Berichten
31
Beste mensen,

Ik zoek een soort programma waar ik aan ene kant mijn producten in kan voeren (id, naam, omschrijving , foto) en vervolgens aan de ander kant sommige van deze producten kan selecteren en bv op een lijst zetten waar vervolgens kan uitprinten en/of mailen oid.

Mijn vraag is of er zo standaard programma bestaat of moet het op maat gemaakt worden.

Alvast dank voor jullie reactie.
 
Dat heet een database programma :). Je kan zoiets maken in Microsoft Access bijvoorbeeld, al zijn er meer programma's waarin dat kan. En er zijn ongetwijfeld wel programma's te koop die op het principe van een 'inventory' zijn gebaseerd. De grote vraag is natuurlijk: wat wil je daar mee doen? Want een programma om alleen producten in te voeren lijkt mij nou niet zo heel spannend of nuttig.
 
Beste Octa,
Dank voor je snelle reactie.
Ik ben een stuk wijzer geworden dankjewel.
Ik ga dit gebruiken om een soort bestelling naar een fabriek sturen ben je wellicht ooit bij de installatie bedrijf 'verplogge' geweest? zij hebben ook zo mooie applicatie ik moet nu de bestellingen een voor een met de hand intypen maar heb ook een excel bestandje gemaakt met LIst waardoor ik ze vanuit een list kan uitkiezen maar kan toch geen foto's zien dus ik moet alle artikel codes of eerst uitzoeken of uit mijn hoofd weten.
Heb je misschien nog suggesties dan hoor ik het graag.
 
Als je een voorbeeldbestand plaatst van Excel of anders, dan kunnen wellicht mensen op Helpmij.nl je helpen met vragen, problemen, adviezen geven en suggesties doen. Zo kun je bijvoorbeeld in Excel een afbeelding in de opmerking van een cel opnemen.
 
Ik ga dit gebruiken om een soort bestelling naar een fabriek sturen ben je wellicht ooit bij de installatie bedrijf 'verplogge' geweest?
Hoe groot is de kans, denk je dat ik a) van het bedrijf 'Verplogge' heb gehoord, er b) ben geweest en c) iets bij heb besteld? :d. Nee dus. Maar dat hoeft uiteraard ook niet. In Excel kun je ook best wat met plaatjes, maar als je het écht netjes wilt doen, is een database een veel betere optie. A.d.h.v. je Excel bestand is dat wel makkelijk te maken denk ik. Maar dan moet je dus wel de beschikking hebben over Microsoft Office met Access erin. Voor bedrijven lijkt mij dat niet zo'n probleem (is wat duurder namelijk dan de gewone versie).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan