Vraag over Smartwatch

Status
Niet open voor verdere reacties.

JacquesL

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2018
Berichten
78
Goede morgen,

Ik weet niet of ik deze vraag stel in het juiste gedeelte, Zijn jullie bekend met smartwatches. Ik ben op zoek naar een Smartwatch die ook actuele omgevingstemperatuur kan meten. Dus hoe warm is het in de woonkamer of hoe warm is het op kantoor etc. Dus geen app die de weersvoorspelling doet met de verwachte temperatuur.

Ik hoor het graag

Groet
Jacques van der Lely
 
Lijkt mij een zinloze zaak, al was het maar omdat je een horloge op de huid draagt, en je horloge dus op zijn minst beïnvloed wordt door jouw eigen temperatuur en de temperatuur van de batterij. Dus hoe nauwkeurig denk je dat zoiets kan zijn? Wat is er op tegen, als je zo nodig de buitentemperatuur (accuraat) wilt weten, om een kleine thermometer in je tas te hebben die het wél kan?
 
Hallo Octafish,

Wat kan jij toch vaak zinloze antwoorden geven op vragen die gesteld worden in dit forum. Is het nou werkelijk zo moeilijk om een serieus antwoord te geven op een vraag die gesteld wordt? Als dat moeilijk is reageer dan niet!!!!!!

Bovendien is het onzin wat je zegt. Ik heb nu ook een horloge die die functie heeft en ook de vorige exemplaren hadden die functie. Ik gebruik het dus al jaren naar volle tevredenheid. Het enige wat je moet doen is als je hem in het begin een paar uur draagt hem kalibreren met de (bijvoorbeeld) temperatuur in de woonkamer. Verder geeft hij dan met behoorlijke precisie te temperatuur weer.

Echter ik wil wat met de tijd mee dus vandaar de vraag of er ook Smartwatches die die functie hebben. Niet zo moeilijk toch!

Groet
Jacques
 
Wat kan jij toch vaak zinloze antwoorden geven op vragen die gesteld worden in dit forum.
Ik heb niet de indruk dat je veel van mijn berichten leest..... Lijkt mij dat mijn antwoord héél serieus was. Hoe denk je dat een smartwach temperatuur correct kan meten als het direct aan een warmtebron is gehangen? Bovendien: temperatuur meten doe je nooit in direct zonlicht, en een horloge pakt óók nog eens rechtstreeks de zon op als je buiten loopt. Kortom: het lijkt mij een zinloze actie om er naar te zoeken. En dat heb ik dus even voor je gedaan: gegoogled om te kijken of er überhaupt iets bestaat. Maar ik kan dus, net als jij waarschijnlijk, niks vinden. Wél apps die je via een telefoon kan gebruiken, en waarvan je wellicht de meldingen op je smartwatch kan zien. Maar dat is je vraag niet.

Mooi voor je dat je al een horloge hebt die het kan. Vooral blijven gebruiken, zou ik zeggen. Een 'gewoon' horloge draait op een batterij die zeker een jaar meegaat, en heeft dus heel weinig energiegebruik (zoek eens een smartwatch die dat ook heeft?) Een 'gewoon' horloge wordt niet gebruikt om de lichaamstemperatuur te meten (wederom: smartwatches wél). Dus jij wilt een SW met twee temperatuur sensoren, die zowel je lichaamstemperatuur correct meet én de buitentemperatuur? Veel succes met je vraag. En doe geen moeite om mij een vriendschapsverzoek te sturen, want dat gaat 'm niet worden :d.
 
Zo zinloos is dat antwoord niet.
Als je even zoekt op internet kom je al snel precies tegen wat Octafish al schrijft

Garmin zei:
De temperatuurmeting is niet nauwkeurig

Uw lichaamstemperatuur is van invloed op de temperatuurmeting van de interne temperatuursensor. Voor de meest nauwkeurige temperatuurmeting dient u het horloge van uw pols te verwijderen en ongeveer 20 tot 30 minuten te wachten.

U kunt ook een optionele externe tempe™ temperatuursensor gebruiken voor een nauwkeurige meting van de omgevingstemperatuur wanneer u het horloge draagt.
 
Zo zinloos is het niet. Hoe dat kalibreren precies werkt weet ik niet, maar TS zegt dat het wel naar tevredenheid werkt. Het eerste waar ik aan denk, is een externe sensor die dan in verbinding staat met de smartwatch. Lijkt mij een mogelijk goed werkende en betrouwbare functie, immers je hebt dan niets met "het dragen van de smartwatch, de zon, de huid of de batterij te maken. Ik weet niet of er een dergelijke sensor is.
 
Even in beraad met mod team
 
Je kunt eea ook opzoeken:
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/107335#devices
Garmin bijvoorbeeld heeft zo'n externe meter, ca 3 tientjes.

Er is ook een handleiding, die beschrijft via Tips hoe hem te gebruiken, zie plaatje:
https://static.garmin.com/pumac/Tempe_Instructions_WEB_ML14.pdf

Indirect zou je daar toch uit ook kunnen leren, als je daar zelf geen inzicht in hebt, dat een T-meter op je pols bepaald niet nauwkeurig kan zijn o.a. i.v.m. de warmte die het lichaam afgeeft .
Voor een bepaalde groep mensen is dat vanzelfsprekend gezien hun achtergrond, maar dat hoeft voor de andere mensen niet te gelden.
Nu kun je lezen dat Garmin daar echt voor waarschuwt om voor de externe meter echt lichaamswarmte te mijden.

De kans dat je dus een goede smart watch vindt die met alleen een sensor in het pols horloge en die dan nauwkeurig zijn t.a.v. T-meting, lijkt me niet groot.

Hier loopt een discussie over de Garmin externe T-meter en er komen opmerkingen over de interne meting voorbij: De externe is prima als je nauwkeurig wilt meten, en de interne wordt teveel beïnvloed door de lichaamswarmte.
Het is geen rocket science, maar als je er niet mee bekend bent dan weet je misschien niet hoe dat exact zit.


attachment.php
 

Bijlagen

  • afbeelding_2021-10-08_190730.png
    afbeelding_2021-10-08_190730.png
    149,3 KB · Weergaven: 122
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan