Met 1 computer 2 printers aansturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HMDH

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Berichten
180
Beste forum,

ik heb een probleem met het gebruik van 2 verschillende printers op één PC.
Er zijn op de gebruikte PC 2 actieve printers nodig.
De keuze van de printer via de normale printerkeuze werkt op e.o.a. manier niet altijd goed.
De 1e printer is een Bonnen printer van Epson en de andere printer is een Brother A4 laser.
Het moet tijdens normaal gebruik mogelijk worden zonder problemen het juiste document uit de juiste printer te krijgen.
Nu komt het met regelmaat voor dat er uit de bonnenprinter meters lange sliert met onleesbare tekst komt, terwijl er wel in het menu de juiste printer is geselecteerd.
Om bovenstaande op te lossen dacht ik om een USB printer-hub met keuzeschakelaar te gaan gebruiken.
Echter kan ik niet echt vinden welk en wat voor een hub ik moet hebben.
Is er iemand met ervaring op dit gebied?
Wat kan ik doen om dit op te lossen??
 
Hoi, hoe zijn beide printers aangesloten? Beide via USB?
 
Beide printers zijn via een USB hub met voeding aangesloten op een USB poort van de PC.
 
Moet de juiste printer misschien in een VBA code worden gekozen?

En.... zo ja hoe ziet de e.v.t. code er dan ongeveer uit?

Of moet ik deze vraag op een ander deel van dit Forum stellen.
Graag wat hulp!
 
Als printers via usb zijn aangesloten zou er geen probleem moeten zijn. Als je het hebt over VBA gaat het dan over een apart programma wat je gebruikt wat een probleem met printen veroorzaakt?
Als dat zo is kan je inderdaad beter de vraag in VBA zetten.
Kortom er is meer info nodig om je erbij te helpen.
 
Bedankt voor je advies.
Vraag geplaatst op ander forum onderdeel maar daar is mijn vraag gesloten.

Als vragensteller hoop je het goed te doen.
Kwam er maar iemand met een duidelijk en begrijpelijke oplossing.
 
Snap het probleem niet echt, heb ook 2 printers, eentje als standaard en een andere als ik dan een keuze daarvoor maak om die te gebruiken dan werkt dat gewoon.
 
Bij mij dus niet.
Zoals je al hebt kunnen lezen, het werkt niet altijd!!
 
Klein vraagje, hoe heb je de installatie gedaan?
Printerdriver 1 installeren en printer pas aansluiten als daarom gevraagd wordt, dan installatie voltooien
Printer 1 loskoppelen
Printerdriver 2 installeren en printer pas aansluiten als daarom gevraagd wordt, dan installatie voltooien

Daarna pas weer printer 1 aansluiten, zo heb je de meeste kans van slagen....alhoewel er sommige printers zijn die het helemaal niet fijn vinden om aan een hub te hangen.
Hier hangen er twee wifi printers, een USB label printer (aan router) en een USB postlabel printer (aan AP) en iedere printer doet braaf zijn werk.
Maar hang ik de twee label printers aan één HUB wil steevast één van de twee het niet altijd doen, hang ik deze twee aan twee verschillende USB poorten aan de PC gaat het wel goed (maar ja, dat is weer niet handig voor andere gebruikers)
 
ik ben blij met dit bericht.
Zo wie zo zal ik de twee printers op een aparte USB poort van de PC zetten en niet via een Hub.
Hopelijk lost dit het probleem op.
 
Printers direct aansluiten ipv via een HUB is een goed idee.
Zo kan je testen of het aan de HUB ligt.
En anders ook wat @maestro12 zegt. Oorzaak van het probleem zien te isoleren.
 
Ik heb op de gebruikte laptop maar 2 usb poorten.
Op de laptop staan via een USB hub (met voeding) de volgende usb apparaten aangesloten;
1x Laserprinter
1x Bonnenprinter
1x draadloze muis
1x Tag lezer
Dus in totaal zijn er 5 USB aansluitingen nodig.

Omdat er maar 2 USB poorten op de PC aanwezig zijn moet ik kiezen wat ik op welke poort gaat zetten.
Zo wie zo 1 USB poort voor de USB Hub.
Vraag;
Wat is beter de 2e USB poort van de PC gebruiken voor de Bonnenprinter of voor de Laser printer?
 
De bonnenprinter doet het moeilijkste, dus die een eigen USB poort geven.
Houdt wel de eerder door mij gegeven installatie volgorde aan, dus nooit een tweede printer installeren als de eerste nog aangesloten zit.
 
Ik heb geen idee of deze volgorde van installatie in het verleden is gevolgd.
Het betreft een PC en printers van mijn clubje.
Het werkt allemaal wel, maar met het overschakelen van de 1 naar de andere printer, in het zelfde document, geeft het problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan