puTTY verbinding wordt verbroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik maak regelmatig gebruik van puTTY om vanaf mijn Windows-computer te werken op de Linux-computer, waarop Nextcloud draait.
Beide computer hebben een vast IP-adres.
Ik heb een KPN box 12 (Sagemcom) als router.

Het komt regelmatig voor dat de puTTY-verbinding verbinding verbroken wordt. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Vriendelijke groet,
Marianne
 
- Time-out staat te kort?
- Je bent te lang inactief/idle?
- Stroomstoring
- Crash van een applicatie/deamon
- Iemand struikelt over de stroomstekker als die koffie gaat halen?
- Je router bokt.
- Iets anders willekeurigs

Check de logs. Probeer het eens op een andere locatie. Probeer het te isoleren. Dat is eigenlijk het eerste waar je aan denkt bij vreemde gebeurtenissen.
Tenzij je enkel gis-topics wilt aanmaken. Dus steek er wat meer tijd in, zet op een rijtje wat je geprobeerd hebt en kom daarna terug.
 
Laatst bewerkt:
- Stroomstoring
De server is na de storing niet opnieuw opgestart. Dus geen algehele stroomstoring...
- Crash van een applicatie/deamon
Hoe onderzoek ik dat?
- Iemand struikelt over de stroomstekker als die koffie gaat halen?
Ik zit hier alleen.
- Je router bokt.
Hoe onderzoek ik dat?

Check de logs. Probeer het eens op een andere locatie. Dat is eigenlijk het eerste waar je aan denkt bij vreemde gebeurtenissen.
Welke logs? Ik werk alleen maar op commandoniveau in Linux.
Tenzij je enkel gis-topics wilt aanmaken. Dus steek er wat meer tijd in, zet op een rijtje wat je geprobeerd hebt en kom daarna terug.
Ik voer simpele commando's uit: ls, mv, cp. Of juist helemaal niets: verbinding staat open, terwijl ik ergens ander ben...
 
Wordt je er gewoon niet uitgekicked omdat je niks doet? Stel dan je time-out hoger van je SSH deamon.
Of gebeurt het spontaan? Ga tegelijkertijd dat je lekker gaat werken in je shell eens een bekende site, zoals Google, pingen. Kappen je pings ook ermee als je verbinding verbroken wordt, dan ligt het probleem aan je eigen verbinding. Pingen naar de eigen server (als die pings toestaat, en anders even laten toestaan) kan je daarna ook doen. Dan weet je in ieder geval of die ergens de algehele verbinding verbreekt. En zo niet, dan kan je verder zoeken op de server wat er loos is, want die heeft vast wel een logje...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan