Bluetooth transmitter verbinden met Google Audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdelft

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Berichten
77
Hallo, ik heb een paar google nest audio speakers gekocht. Nu wil ik het geluid van mijn ouderwetse tv over die google speakers. Ik heb daarvoor een bluetooth transmitter gekocht maar kan deze niet met de speakers pairen omdat er geen interface op de transmitter zit waarmee ik kan aangeven waarmee hij verbonden moet worden.
In de google home app staat niets aangegeven.
 
Eventjes een glazenbol vraag.
Merk en type van je tv en je transmitter?
 
Het betreft een tv van Sony kdl 32w706b en de transmitter is een Wegman bluetooth fm transmitter-receiver
 
Mijn tv (een lg smart ding) heeft bluetooth en als ik deze wil koppelen aan Google audo speaker dan zeg ik: hé google bluetooth
En dan zegt Google, ga naar je tv en ijk naar de naam etc. etc.
Dus ik moet in mijn geluidsinstellingen van de tv wel de bluetooth aanvinken en daarna zie ik de google speaker. Zelfs dat de Google audio naast de tv staat, heb ik wat vertraging. Dat kan zijn omdat ik er 2 heb die samen gekoppeld zijn.Heel **** bij films, maar bij voetbalwedstrijden of muziek maakt het mij niet uit.

Jouw tv heeft een transmitter, als je geen goede hebt dan heb je altijd last van vertraging. Dat heb ik zelf ondervonden. Ik heb er een topic aan besteed. Zie hier: https://www.helpmij.nl/forum/showth...oth-tv-naar-koptelefoon-geluid-niet-synchroon
 
De transmitter heb ik terug gestuurd omdat deze niet gezien en dus ook niet gekoppeld kan worden met Google Home.
Mischien weet iemand welke transmitter wel werkt met Google Home ?
 
Een aantal van die BT transmitters wil niet pairen als er geen audio mee verbonden is...
Kwam dat hier tegen:
https://www.reddit.com/r/googlehome/comments/h8q9do/has_anyone_got_a_bluetooth_transmitter_to_pair/
kabir-chandhoke
SOLVED
I can't believe how silly this was but after weeks of tinkering the trick to pair a BT Transmitted to your Google home is this:
MAKE SURE THERE IS AUDIO PIPING TO THE BLUETOOTH TRANSMITTER BEFORE YOU TRY TO PAIR IT.
Yes, that's it. It will NOT pair 100 times out of 100 if the audio source is not trying to send it any audio.
 
Bedankt voor de tip. Volgens mij had ik dat ook geprobeerd zonder resultaat. Ik heb de transmitter ook al terug gestuurd. Ik wil nu gewoon weten welke wel werkt en niet eindeloos bestellen en terug sturen.
Iemand tips ?
 
Ik wil nu gewoon weten welke wel werkt en niet eindeloos bestellen en terug sturen.
Iemand tips ?

Het leuke aan je vraag is dat deze niet kan worden beantwoord. Wat bij de ene tv werkt hoeft geen garantie te zijn dat het bij jouw tv ook werkt. Of te wel, eigen ervaring is het beste.
Ik heb er ook een stuk of 4 / 5 gekocht en weer terug gestuurd, niets wilde goed werken terwijl iemand mij wel de tips gaf over die ik heb gekocht. Daarom heb ik een andere tv gekocht ie bluetooth al in zich heeft. Het is drastisch ja, maar uiteindelijk heb ik geen stress meer en kijk ik met plezier naar tv met bluetooth koptelefoon op.
 
Hallo

Lang geleden ooit dit gekocht :

https://www.benl.ebay.be/itm/153310963948

Kost 2 X niks , dus mocht ook dit niet werken valt het van niet hoog.

Werkt enkel met bluetooth koptelefoons en van die bluetooth speakers ....

Je vindt dit dus niet terug op g.s.m. ... werkt tot op heden perfekt.

let op ... met dergelijke spielerij heb je altijd latency.

Voor wat ik het gebruik , stoort dit niet. (herstellen bluetooth toestellen)

Je kunt natuurlijk ook een lokale winkel binnen stappen , en uitleggen wat je wil.

Kun je dan meteen testen of korrekt werkt.

Een mediamarkt en dergelijke zijn enkel dozenschuivers , dus daar moet je niet zijn.

Peter
 
topic uit 2018
En?
Tuurlijk klopt dat 2018 .... het gaat toch om de relevantie van de inhoud van dat bericht, toch niet om welk jaar?
In dat advies uit 2018 werd om eerder genoemde redenen afgeraden om deze Maritek te gebruiken die @vandahl adviseert....
Marmitek werkt goed. Deze gebruikt geen bluetooth maar via wifi. Dat heeft als voordeel dat de vertraging onhoorbaar klein is.
Marmitek heeft ook Bluetooth produkten,maar dan ben je wat duurder uit.
https://nl.marmitek.com/collections...eless-audio-connection?variant=40611945873604
Dus obv de info uit 2018 is het een afrader.
Als je amper extra WiFi signalen in je buurt hebt dan zou het wel kunnen werken, dus lijkt me dat handig om dit te delen. Dan kan de TS er mee doen wat ie zelf wil.
 
Laatst bewerkt:
Hier wil iemand juist van dat Marmitek Audio Anywhere 625 apparaat af.
ik las het zo dat diegene hem kwijt wilde en dus wilde verkopen.
En dan is 2018 wel heel oud en is dat ding allang verkocht.

De leesintentie was dus verkeerd of de schrijfintentie had anders gekund ;)
 
Kan (ook mij) gebeuren.;)
De Wifi problemen waren, uitgerekend met hetzelfde "ding", inderdaad de reden om hem weg te doen.
 
Laatst bewerkt:
Als je in een drukke WIFI omgeving zit, een zwak signaal hebt, geen andere kanalen probeert of de 5Ghz band probeert, kun je met elk WIFI apparaat last hebben.
Bluetooth heeft latencies (vertragingen) van meer dan 100 milliseconde, dat is heel irritant film en TV kijken.
Ik gebruik zelf trouwens kabels voor al m'n luidsprekers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan