Proramma eindigt onverwacht

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.232
Ik heb een DB die tot dusver normaal werkte.
Maar nu heb ik een groot probleem met mijn belangrijkste formulier. Telkens als ik van ontwerp naar formulierweergave overga (zelfs zonder iets te wijzigen) wordt het bestand gesloten en wordt gevraagd een backup van het bestand te maken.
Wat is hier aan de hand en hoe los ik het op? Ik heb deze morgen wel een kopie van de DB gemaakt waar het probleem zich niet stelt. Dus misschien het probleemformulier verwijderen en de versie uit het oude bestand importeren?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan wel eens gebeuren (ik ken het probleem maar al te goed) en ik loste het dan op door een nieuwe db te maken, en alles opnieuw te importeren behalve het corrupte formulier. Dat is m.b.v. Sleuren en Pleuren dan redelijk snel weer opnieuw aangemaakt.
 
Ja, met veel gepruts is het opgelost. Comprimeren en herstellen hielp niet.
En nu weer een probleem. Ik had een kopie gemaakt van een opstartfomulier dat ik wou wijzigen. Als ik het oorspronkelijk formulier open krijg ok zo een 20 keer een melding dat de naam van die kopie verkeerd gespeld is. Terwijl die naam NERGENS, noch in code van het project, noch in macro's (die ik niet eens heb) voorkomt. Ga die import truk hier ook eens proberen (heeft me vroeger, bv. bij veranderen Access versie, ook al geholpen°
 
Ergens blijven objectnamen staan (in het formulier zelf, denk ik) en dan helpt m.i. alleen alles in een nieuwe db zetten. Bij het maken van een kopie loop je toch de kans dat je de fout mee kopieert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan