• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rij kleuren als uiterste betaaldatum verlopen is

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
525
Beste helpers daar ben ik weer. Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik het voor elkaar kan krijgen als de uiterste betaaldatum is aangebroken?
De rij moet rood kleuren als de datum onder het kopje verstreken is.

Ik krijg het niet voor elkaar met voorwaardelijke opmaak en formules. Ik heb op het net gezocht maar kan niet echt wat vinden.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • betaald.xlsb
    18,1 KB · Weergaven: 45
Met een VO regel:
Code:
=EN($E2<VANDAAG();$F2="")
 
Ik heb op het net gezocht maar kan niet echt wat vinden.
Op wel net zoek je dan? Vragen over voorwaardelijke opmaak komen zelfs in dit forum zeer regelmatig voor.

Wat er in #3 staat begrijp ik niet.
 
Dan heb ik het verkeerde ingetypt. Wat ik aan zoekopdrachten ingetypt heb weet ik ook niet meer.

Wat ik met post 3 bedoel ? Daarmee bedoel ik welke vo regel moet ik dan gebruiken ? Zijn er vele en ik weet niet welke. Ik probeer het natuurlijk wel welke werkt.
 
Probeer deze eens:
Code:
=EN($E2<VANDAAG())
van toepassing op
=$E$2:$E$16
 
Dank je wel OctaFish :thumb: De formule werkt goed :D

Echter als ik jou formule in een lege rij invoeg kleur die rij ook rood en dat moet niet. Zie bijlage
 

Bijlagen

  • betaald.xlsb
    18,4 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je input senso.

Als ik =EN($E2<VANDAAG()) plak als voorwaardelijke opmaak ---> nieuwe regel --> Een formule gebruiken..... Dan gebeurd er niks
 
Laatst bewerkt:
Als die van OctaFish goed werkt, dan is het prima.
Infobox _.jpg
 
De formule werkt goed tot er een lege rij is dan kleur die ook rood en dat is niet de bedoeling. Had ik ook bovenaan getypt ;)

Zie ook mijn laatste bijlage
 
Laatst bewerkt:
AD1957 Als ik de volgende formule uit jouw voorbeeld neem kan ik de rijen in de tabel wel leeg laten zonder dat de rij dan kleurt =EN($E2<VANDAAG();$E2<>"")

Echter ik zit nu weer met het volgende als ik nu dubbelklik op de F cellen om de gene die betaald hebben te verplaatsen naar tabblad betaald wordt ook de voorwaardelijke opmaak gewist.
Hebben jullie hier iets voor?
 
Vermoeden dat je hiermee de tabel in tabblad betaald bedoeld.
De tabel in tabblad Betaald heeft geen VO
Ik blijf erbij dat je gewoon alles in een tabel moet laten staan.
De boekhouder zal van jouw opzet niet vrolijk worden.:confused:
 
Boekhouder van mij? Het is voor mijn schoonzus. Ze werkt alleen. Nee de vo heb ik alleen op tabblad 1 toegepast. Het is toch helemaal niet nodig om op tabblad betaald vo's toe te passen.

Ik heb heel sterk het idee wat ze wil dat het niet beide kan. Ik ga haar iets anders voor stellen.
 
Heb je de VO wel goed ingevoerd.? Lijkt me niet.
Laat het bestand eens zien waar het volgens jou fout gaat.
 
Ik heb het al anders gemaakt.
Als iemand te laat is met betalen dan kleurt de rij rood en als je nu iets hoger dan 0 invoert (Kolom F) dan kleurt de rij groen ook al is de balk al eerder rood gekleurd.
 
De vraag is nog niet opgelost. Mijn schoonzus heeft nog niet gereageerd.
 
Jij hebt ook niet gereageerd.

"Laat het bestand eens zien waar het volgens jou fout gaat." > Staat in post 15.
Wat is niet opgelost? Toon de gewenste resultaten en neem contact op met je schoonzus.
 
Dat klopt dat ik op iets niet gereageerd had omdat ik het idee van AD1957 heb voorgesteld.

Wat betreft contact opnemen met mijn schoonzus ligt niet zo gemakkelijk als jij na mijn mening doet overkomen. De redenen zet ik hier niet neer omdat het niet iedereen aangaat. Ze heeft hij redenen en dat respecteer ik. Ik hou jullie vanzelf wel op de hoogte.
 
Ja, dan zal ik het wel niet goed begrijpen. Albert plaatst een bestand. Jij wijzigt dat en past jouw voorstel toe en dan werkt het niet, dan plaatst je toch gewoon dat gewijzigde bestand weer op Helpmij. Dan kunnen helpers toch kijken waar het dan niet goed gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan