• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rij kleuren als uiterste betaaldatum verlopen is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij doet alle moeite voor je "schoonzus"??
Als mijn "schoonzus"?? niet zou reageren dan................:evil:
Stop eens met die onzin, maak je probleem duidelijk met een voorbeeldbestand en leg uit wat de uitkomst moet zijn.
 
Dat heb ik toegepast.

Ik blijf erbij dat je gewoon alles in een tabel moet laten staan. <------ Albert1957 zijn idee.

Dit heb ik gemaakt en post 16 heb ik het volgende geschreven:

Ik heb het al anders gemaakt.
Als iemand te laat is met betalen dan kleurt de rij rood en als je nu iets hoger dan 0 invoert (Kolom F) dan kleurt de rij groen ook al is de balk al eerder rood gekleurd.

Dus een sausje van Albert1957 en die van mij. Zie bijlage. Misschien is het een idee om de groene balken automatisch naar beneden te verplaatsen want de rode zijn het belangrijkste en bovenaan te houden. Ik denk als het zo is dat ze het heel fijn vind. Het moet dan natuurlijk wel als zo zijn als je de regels na een tijdje leeghaalt dat het nog werkt. Misschien wil iemand dit uitleggen hoe het met dan kan ik haar ook nog versie 2 sturen en dan kan ze kiezen wat ze wil wanneer ze reageert.

Hartelijk dank iedereen
 

Bijlagen

  • betaald.xlsb
    352,4 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Ad1957 Ik vind dit wel een hele rare schrijven van je. Je weet nog geen eens wat er gaande is en je beoordeeld wel iemand op iets dat je niet weet ? Je weet niet wat er lichamelijk en/of geestelijk met iemand is. Ik hou van mijn schoonzus en respecteer het wat er aan de hand is dat zou ik ook bij jou gedaan hebben. Iedereen is een mens en moet je respecteren en niet beoordelen.
 
Bestudeer het bestand in #11 eens goed. Je hebt maar 2 opmaakregels nodig. 1 voor rood en 1 voor groen. Nu heb je er 28.
 
Dat klopt dat er nu 28 regels zijn omdat ze meerdere klanten tegelijk heeft. Dat bestand werkt te goed in post 11 want alles wordt letterlijk daar gewist. Voorwaardelijk opmaak moet niet gewist worden en de cellen moeten ook blijven staan. De tekst moest overgaan. Ik wist niet dat de vba toen zo fanatiek te keer gaat.

Dus letterlijk alleen de gegevens moeten over gaan en niet de rij.
 
Het heeft niets met het aantal klanten en VBA te maken. Zet ook geen lege regels in een tabel. Als je in A13 een nieuwe klant toevoegt dan wordt de tabel vanzelf aangepast.
 

Bijlagen

  • betaald (1).xlsb
    351,4 KB · Weergaven: 17
Dat de tabel vanzelf aanvult wist ik niet.

Als ik jou voorbeeld neem dan kan ik in de F cellen van de ingevoerde letters /cijfers enzo wissen en kleur dan wit of rood als de uiterste betaaldatum verstreken is. Als de eerste en 3 regel verlopen is en de 2 betaald heeft dan blijft die er netjes tussen staan. Kan dat ook dat die groene dan automatisch onder de rode komt te staan? en dan met alle andere groene in de toekomst dan ook?
 
Daar is het sorteren voor uitgevonden.
 
Laatst bewerkt:
Ja daar was ik al achter gekomen onder de rechtermuisknop maar het kan dus niet automatisch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan