Buraublad Icoon verdwenen (W10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarZut

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2014
Berichten
29
Hallo,

Uiterst rechts naast de datum en tijd staat een balkje om met 1 klik naar het bureaublad te gaan.
Dit balkje/icoontje + berichtenscherm icoontje ben ik kwijt.
Iemand een idee hoe ik dit terug kan krijgen?

Met dank.
 
De video komt met 3 oplossingen.
Allemaal geprobeerd maar geen icoontjes terug.
Op mijn 2e monitor, op dezelfde pc zie ik de icoontjes wel!
Het euvel is ontstaan toen ik wat onhandig aan het schuiven was met de muis.
Maar hoe of wat is me nog steeds een raadsel.
Nog iemand een idee?
 
Dan heeft het meer met het beeldscherm te maken. Probeer nog eens wat onhandig te schuiven of de lijn rechts te pakken en naar binnen te slepen. Probeer eens wat instellingen van de Taakbalk onder Instellingen > Persoonlijke instellingen in- en uit te schakelen etc.

Wijzig de positie eens, wellicht volgt automatisch herstel van de afmeting.

Selecteer de positie van de taakbalk:
Met de voorgestelde lijst kunt u: kies de locatie van de taakbalk. U kunt er dus voor kiezen geef het onderaan het scherm weer of verticaal aan de ene kant.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon cursor naar helemaal rechts bewegen en achter dat witte streepje klikken voor een permanent bureaublad weergeven.
Zeker een upgrade van W7/8?
 
@Senso
Ik heb alle instellingen in- en uitgeschakeld, geen effect.
De andere 2 opties had ik al geprobeerd.

@Langepier
Ik zie geen wit streepje, dat is het probleem.
Het is een W10 installatie.

Het vreemde blijft dat op 1 monitor het bureaubalkje wel aanwezig is en op mijn 2e monitor, op dezelfde pc, niet aanwezig is.
Ik heb nog even de 2 verschillen met een plaatje toegevoegd. Daarop is te zien dat op 1 monitor alleen de tijd/datum te zien is en op het andere scherm meer icoontjes, waaronder het bureaublad icoontje.
Ik zou het graag terug willen hebben.
Bekijk bijlage 359881
Bekijk bijlage 359882
 
In post 1 heb je duidelijk uitgelegd wat er aan de hand is. Lange Pier heeft dat niet goed begrepen. Ik denk dat het geen instelling binnen Windows is maar een kwestie van Het beeldscherm (resolutie). Of je moet maar één taakbalk op één scherm gebruiken. Dat is volgens mij beeldschermen uitbreiden. Of kun je dat ook kiezen via de Taakbalk?

Het is duidelijk dat de beheerders van Helpmij.nl niet door hebben dat ze die betreffende functie waarbij het plaatsen van bijlagen altijd fout gaat, moeten verwijderen. Bijlagen plaatsen via > Ga geavanceerd > Paperclip > Bestand uploaden > Gereed en dan weer via de > Paperclip het bestand in de editor plaatsen.
 
Lol, heb tig W10 installaties waarbij ze allemaal het bureaublad getoont wordt als je met de cursor helemaal naar rechts gaat, zoniet, dan heb je een unieke W10.
Installeer Quick Launch, kun je elke pictogram erin slepen.
 
De suggestie van @Lange Pier werkt prima. Probeer op elk bericht te reageren. Er staan er een aantal meer.
 
TS schrijft ook niet dat als hij met de cursor helemaal naar rechts gaat de functie niet werkt, evenmin de suggestie van VenA "<WIN> + d gaat sneller". Echter dat is de vraag/het probleem niet. Er staat in post 1:
Dit balkje/icoontje + berichtenscherm icoontje ben ik kwijt. Iemand een idee hoe ik dit terug kan krijgen?

Taakbalk.jpg

Volgens TS ontbreekt het rechtse deel en/of is niet zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar is het betreffende balkje bij meerdere monitoren aangesloten op 1 pc maar zichtbaar op 1 monitor.
Dit is ook zo bij mij op het werk.
Dit was me nog nooit opgevallen.
Ik heb de DVI connectoren omgewisseld. Het balkje staat nu op mijn 'hoofd monitor'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan