desktop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi Peter, ik heb alles stofvrij gemaakt, maar ik weeet niet wat en waar de heatpipe radiator zit;
na enige tijd (eenpaar uur) verschijnt weer het zwarte scherm met de melding no video input en daarna enter sleep mode
ik moet dan weer viade aan/uit knop de pc uitzetten, na 5 minuten start ik hem dan weer op
 
Hallo

Wat zeggen de t° van de videokaart ???

Nog steeds veel te hoog?

Indien ja ---> thermisch geleidende pasta vervangen tussen g.p.u. en koelblok. (als te lang te hoge t° droogt deze uit ... dient smeuig te zijn )

Gecontroleerd of fan wel soepel draait g.p.u. ???

Dit model videokaart wordt normaal gezien niet zo warm dat heatpipes nodig zijn .... dus zo goed als zeker geen aanwezig.

Peter
 
Hallo

Wat zeggen de t° van de videokaart ???

Nog steeds veel te hoog?

Indien ja ---> thermisch geleidende pasta vervangen tussen g.p.u. en koelblok. (als te lang te hoge t° droogt deze uit ... dient smeuig te zijn )

Gecontroleerd of fan wel soepel draait g.p.u. ???

Dit model videokaart wordt normaal gezien niet zo warm dat heatpipes nodig zijn .... dus zo goed als zeker geen aanwezig.

Peter

dit zegt speccy:
Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Processor
Intel Core i3 530 @ 2.93GHz 28 °C
Clarkdale 32nm Technologie
RAM
4,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)
Moederbord
MEDIONPC MS-7616 (CPU 1) 33 °C
Grafisch
Philips 226V4 (1920x1080@60Hz)
768MBNVIDIA GeForce GT 330 (MSI) 69 °C
Opslag
931GB Western Digital WDC WD10EARS-00Y5B1 (SATA ) 34 °C
Optische schijven
HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50
Geluid
Realtek High Definition Audio
 
Hallo

Zo goed als zeker is dit met de p.c. in idle.

Als --> ja , dan vind ik die 70°C nog steeds veel te hoog. (als die kaart zal worden belast , zal de t° zeker nog omhoog gaan ...)

Eerder gegeven tips als soepelheid draaien fan controleren , stof vrij maken fan , etc ... alsook thermisch geleidende pasta vervangen indien uitgedroogd (versteend) uitgevoerd.

Ik kan natuurlijk niet over uw schouder meekijken hoe , wat en of je nu wat verkeerd hebt gedaan , maar er klopt toch een en ander niet.

De temperatuur had volgens mij toch zeker onder de 50°C moeten zitten ... ik gok zelfs nog iets lager.

Het zou natuurlijk kunnen , dat de g.p.u. chip zelf intern defekt is door te lang te heet te draaien , maar meestal heb je dan andere hier niet vermelde symptomen ...

Peter
 
Nu het een kapotte grafische kaart lijkt te zijn, dit is een instap model en de computer kan aanmerkelijk sneller worden door het plaatsen van een betere. De grafische kaart biedt ook rekenkracht.
 
ik heb er toch maar een nieuwe video kaart ingestopt, het is nu weer in orde
dank voor de info
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan