desktop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
ik werk met windows 10, gisteren was ik wielrennen aan het kijken en ineens viel het beeld weg, melding sleep mode, ik sloot de pc via de aan/uit knop en starte opnieuw, via energiebeheer zag ik dat er geen sleep mode was geselecteerd, er stond Nooit, na enige tijd viel het beelkd alweer weg, wat is er aan de habnd en hoe op te lossen ? nu doet die het weer even, heb ook weer op niueuw moeten starten
 
Heb je de laatste Windows updates? Bijwerken en beveiliging en daar staat ook > Problemen oplossen > Extra probleemoplossers waaronder > Energiebeheer. Loop die items onder Extra probleemoplossers even na.
 
Laatst bewerkt:
Zet de weblink, alleen die, van Speccy hier eens neer, zie m'n sig. nu weten we helemaal niets.
 
Bijlages doen het zo niet, dien je via een plaatjes server te doen.

En WAT snap je niet, staat er toch gewoon duidelijk.
 
Heb je de laatste Windows updates? Bijwerken en beveiliging en daar staat ook > Problemen oplossen > Extra probleemoplossers waaronder > Energiebeheer. Loop die items onder Extra probleemoplossers even na.


ik heb Extra probleemoplossers laten draaien en dit zie ik:
Bekijk bijlage 359912

Bekijk bijlage 359913

de pc staat nu al 2 uur aan en het scherm gaat niet meer op zwart, hoop dat het zo blijft; pc heeft alle windows 10 updates geinstalleerd t/m 21H1;
heb ook gecontroleerd of hij windows 11 aankan, niet dus, nou ja ..........het is ook al een oudje (van 2011)
 
ik heb steeds geklikt op : voeg afbeelding toe
ook vroeger, het heeft steeds gewerkt. via server heb ik nooit gedaan,

bedoel je dt ik op je sig (handtekening) moet klikken ? en dan programma dwonlaoden ?
 
De volgorde van gebeurtenissen wijst er op dat het programma of de speler, waarmee je kijkt naar de stream, de verbinding verbreekt.

Buiten dat kan de monitor ook op slaapstand gaan als er geen toetsen worden gebruikt en de muis onaangeroerd blijft. Kijk dus bij de instellingen in het menu van het beeldscherm.

De computer kan slaapstand inschakelen met Power management, dit heet in de bios S1, S2, S3 en S4. Schakel dat voor de zekerheid uit.
 
De volgorde van gebeurtenissen wijst er op dat het programma of de speler, waarmee je kijkt naar de stream, de verbinding verbreekt.

Buiten dat kan de monitor ook op slaapstand gaan als er geen toetsen worden gebruikt en de muis onaangeroerd blijft. Kijk dus bij de instellingen in het menu van het beeldscherm.

De computer kan slaapstand inschakelen met Power management, dit heet in de bios S1, S2, S3 en S4. Schakel dat voor de zekerheid uit.

slaapstand uitgeschakeld en is nu in orde.
 
ik heb speccy laten draaien en zie bij NVIDEA de temperatuur op 100°C in rood staan, zou de video kaart het probleem zijn, want het beeld van de monitor gaat op zwart en zie de melding: no valid video output
ik kan dan alleen de pc afsluiten via de aan/uit knop. na een minuut druk ik de knop weer in en start de pc weer gewoon............rara
Grafisch
Monitor
Naam Philips 226V4 on NVIDIA GeForce GT 330
Huidige resolutie 1536x864 pixels
Werkresolutie 1536x834 pixels
Status Ingeschakeld, Primair
Monitorbreedte 1920
Monitorhoogte 1080
Monitor Bpp 32 bits per pixel
Monitorfrequentie 60 Hz
Apparaat \\.\DISPLAY1\Monitor0
NVIDIA GeForce GT 330
Fabrikant NVIDIA
Model GeForce GT 330
GPU G92
Apparaat-ID 10DE-0410
Herziening A3
Subfabrikant MSI (1462)
Huidig prestatieniveau Level 0
'Die'-grootte 330 mm²
Releasedatum 2009
DirectX-ondersteuning 10.0
OpenGL ondersteuning 4.0
Bus interface PCI Express x16
Temperatuur 110 °C ROOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Versie stuurprogramma 21.21.13.4201
BIOS-versie 62.92.af.00.0d
ROPs 8
Shaders 96 unified
Geheugen 768 MB
Aantal prestatieniveaus: 1
Level 1 - "Perf Level 0"

Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Processor
Intel Core i3 530 @ 2.93GHz 30 °C
Clarkdale 32nm Technologie
RAM
4,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)
Moederbord
MEDIONPC MS-7616 (CPU 1) 34 °C
Grafisch
Philips 226V4 (1920x1080@60Hz)
768MBNVIDIA GeForce GT 330 (MSI) 113 °C
Opslag
931GB Western Digital WDC WD10EARS-00Y5B1 (SATA ) 36 °C
955MB Imation Nano USB Device (USB )
Optische schijven
HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50
Geluid
Realtek High Definition Audio
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Temperatuur van de videokaart is veeeeel te hoog.

Medion systeemkasten zijn niet 'het' kwestie van koeling ... zijn ook bekend dat ze stof ophopen ....

De ventilatoren op hun videokaarten zijn ook gekend om stroef , of zelfs erger ... vast te lopen. (te lang te heet , sneuveld de videokaart , wat logisch is ...)

De standaard truukjes om deze te smeren lukt niet , je dient ze te vervangen.

Maak het geheel zuiver/stofvrij. (voeding , ventilatoren , alsook heatpiperadiator videokaart) , eenvoudigst = met luchtdruk compressor (ventilatoren niet op hol laten slaan)

Ook de voorziene luchtaanvooropening onderaan frontpaneel.

Mocht de temp. van de videokaart dan nog te hoog zijn --> controleren temp.geleidende pasta (versteend??) , alsook gemonteerde thermalpads.

Hopelijk heb jij ,of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Dank Peter voor je uitgebreid antwoord,
ik maak de binnenkant van de pc regelmatig stofvrij met die spuitbussen met lucht.
de pc is al een oudje (van 2010 dacht ik),
de 768MBNVIDIA GeForce GT 330 (MSI) is misschien niet meer goed, zou het nog de moeite zijn om deze te vervangen ?
of een betere met meer geheugen ?
zou het probleem dan opgelost zijn ?
 
Hallo

Ik zou eerst eens die vidokaart bekijken ....

Controleren op stof in fan alsook heatpipe radiator.

Ook controleren of de ventilator nog soepel draait.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan