Websitebezoeker ingelogd houden (wordpress)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
506
Hoi Forumleden :)

Ik heb een vraagstuk waarop ik op facebook geen antwoord krijg en via Fiverr al 6 afwijzingen voor een opdracht heb gekregen.
Daarom deze poging :D

Het wat en waarom:
Omdat ik een regionale (woocommerce) webwinkel wil ontwikkelen waarvan de regio's strikt gescheiden dienen te blijven, ben ik een platform aan het bouwen met een hoofdsite (domein.nl) en een aantal subdirectories (domein.nl/regio1). Daarbij ben ik op zoek naar een inlogsysteem zoals Social deal dat doet. Je logt in op de hoofdsite en kiest voor een regio. Eenmaal gekozen word je doorgelinkt naar die betreffende regio/subdirectorie.

Probleemstelling:
Tot nu toe allemaal niet zo spannend, maar nu komt het....
Als iemand zich de eerste keer heeft aangemeld wil ik bij een volgend bezoek dat de bezoeker direct via de url van de hoofdsite word doorgelinkt naar de gekozen regio.

Tot nu toe:
De doorverwijzingen zelf zijn zowel voor de hoofdsite als ook voor de regio-sites afgedekt met de plugin "wpforms". Zo kan men niet alleen de eerste keer een regio kiezen via de hoofd-site maar ook nadien op elke regio-site een andere regio kiezen en doorverwezen worden.

Probleem:
Het enige wat ik nog zou moeten is een mogelijkheid dat de website iemand herkend, of ingelogd blijft en vervolgens de bezoeker een redirect geeft naar de juiste regio. Ik weet ook niet hoe/waarop ik moet zoeken op google want kom alleen maar GDPR-compliance's tegen als ik op zoiets zoek.

Vraag:
Kan mij iemand hiermee op weg helpen ?

Alvast bedankt allemaal :thumb:
 
Ik neem dat dat die regio wordt bepaald bij een aanmelding? Want aan de hand van een IP kan je niet bepalen of iemand in noord, oost, zuid, of west Nederland woont.
Met landen is het nog wel te doen met ip2country tabellen, maar ook die moet je dan wel up-2-date blijven houden. Plus dat je altijd een vrije keuze mogelijkheid biedt om dit aan te passen.

Overigens hoop ik dat je niet echt directories gaat gebruiken per regio? Je wilt een regio opvangen immers opvangen in één specifieke code, en zeker niet via verschillende scripts per regio.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Aar.
Je bezoekt de hoofd-site, meld je aan met je naam, email en voorkeur regio en je vervolgens word je doorgestuurd.
De regio kiezen ze dus zelf (zie social deal waar je zelf voor een regio kiest)
Gaat overigens alleen om het binnenland
 
Laatst bewerkt:
Die regio moet je dan opslaan in de database, en bij een login van de gebruiker stuur je hem door naar de juiste pagina en plaats je deze regio in een sessie.

Ik les net over directories. Ik hoop dat je niet echt directories gaat gebruiken per regio?
Je wilt een regio opvangen immers opvangen in één specifieke code, en zeker niet via verschillende scripts per regio.
 
Het feit dat ik subdirectories wil gaan gebruiken is dat de webwinkel tijdens een zoekopdracht niet in een andere regio terecht komt.
Ik wil dit strikt gescheiden houden n.l.

Of heb jij een andere (woo) oplossing/idee voor binnen 1 domein?



N.b.
Ik gebruik daarvoor een multisite netwerk waardoor inloggegevens worden gesynchroniseerd over het hele netwerk. (dat is dus ondervangen)
 
Laatst bewerkt:
Jawel.
Een Multisite netwerk is 1 wordpress install die alle sites in het netwerk aanstuurt.

Ik zou dit ook kunnen oplossen als ik aan de hand van de bezochte site of keuze de user role zou kunnen aanpassen.
Er zouden dan user roles kunnen worden aangemaakt voor alle regio's. Er bestaan n.l. plugins die redirecten aan de hand van de userrole.
 
En die Wordpress is toch dan hopelijk één fysieke installatie?
 
Ja inderdaad. Dat zei ik al (https://youtu.be/5Hw_iOZz1cY)
Een multisite netwerk is 1 wordpress install die alle sites aanstuurt.
Dus ook maar 1 database met gebruikers accounts (ook voor de webwinkel)

Normaal zou je inderdaad in elke subdirectorie (of subdomein) een aparte wordpress install moeten doen wat betekend dat een gebruiker ook op elke site apart zou moeten inloggen (niet handig).
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het over 3 dingen
inlog naam + inlog wachtwoord + regio

De regio kan je gewoon in een cookie opslaan als "userID"="regio"
De user id (uit woo) is uniek en die koppel je aan de regio, in cookie staat bijv. "138"="Utrecht".
Veiligheid is geen probleem omdat de persoon altijd het wachtwoord moet invullen.
 
Dankje moderator.

Ja en nee.
Ik vraag voor een inschrijving in eerste instantie slechts naam, email en regio (drempelverlagend). Deze gegevens worden als een opt-in met een extern email-marketing provider gesynchroniseerd die weer met woocommerce worden gesynchroniseerd (aangevuld) op het moment er een aankoop volgt. Dan zijn alle gegevens verder compleet.

Om op je reactie terug te komen....
Hoe maak/schrijf je een cookie, of waar kan ik daar documentatie over vinden ?
(alles wat ik vind op google zijn cookie consent's)

Peter
 
In PHP gebruik je setcookie().
 
En welke is aan te bevelen voor deze toepassing?
Want moet me beiden gaan eigen maken.
Is dat überhaupt te doen op korte termijn?
 
De php versie is eenvoudig maar die moet bovenaan je pagina staan, ergens boven <!doctype>
De termijn hangt af van programmeer ervaring en applicatie complexiteit.

Zet nooit wachtwoorden of persoonsgegevens in een cookie !!

Voorbeeld (klik) waar username/password uit de database worden gehaald en in een cookie worden gezet. Wachtwoord is versleuteld. Zelf ben ik geen voorstander van de "remember me" vinkjes.
 
Laatst bewerkt:
Thanks.
Ga ermee aan de slag.
Mag ik mij bij je melden als ik nog vragen heb?
 
Ik raad aan om de vraag in dit topic te plaatsen, of een nieuw topic aan te maken als je een nieuwe vraag hebt.

Eén op één contact zoeken is ongewenst op een forum.
 
Nog een vraagje.
Stel men is uitgelogd en komt op de hoofd-site uit.
Men logt in, zorgt dan de cookie voor de redirect?
(ervan uitgaande dat er geen andere redirect plaats vindt)
 
Ja, enkel als de cookie bestaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan