• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch aanvullen tijdens typen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieuweharing

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2021
Berichten
42
Geacht forum,
Ik heb een Excel bestand waarbij gebruik gemaakt wordt van gegevensvalidatie. De lijst die de basis vormt van deze validatie bestaat uit veel regels. Het duurt langer om door de lijst te scrollen en het juiste item te vinden, dan de tekst opnieuw intypen.
Daarom ben ik op zoek naar een manier dat als je gaat typen, Excel de gegevens automatisch aanvult.
Heb ik daar VBA voor nodig?
 
Met VBA. Het kan ook zonder VBA maar dan zie je het dropdown menu niet automatisch meebewegen.
 

Bijlagen

  • Combobox helpmij.xlsm
    19,4 KB · Weergaven: 105
@ JVeer,

Mooi, maar in je toegevoegde voorbeeld beginnen de gegevens al in A1. Is "Offset(1)" dan niet overbodig? Meer nog, het veroorzaakt ook een onvolledige dropdownlijst (enkel als A1 in de lijst moet uiteraard).
 
Inderdaad maar als er in het echte bestand een header aanwezig is, is het gelijk opgelost:D
 
JVeer en Enigmasmurf, bedankt voor jullie hulp!
Het aanmaken van een combobox is mij nu helemaal duidelijk.
Op Youtube heb ik inmiddels ook informatie gevonden, op 1 issue na:
Nu kan ik een combobox gebruiken voor b.v. 1 cel (A1).
Maar als ik nu voor een hele range (b.v. A1 t/m A5000) deze combobox wil gebruiken,
moet ik dan de combobox copieeren of kan het ook via VBA?

Groetjes

Anne
 
Misschien beter met een Userform.

Click in kolom A voor de Userform
in Textbox kun je zoeken
klick in Listbox om in te vullen.
 

Bijlagen

  • Userform met listbox.xlsm
    21,9 KB · Weergaven: 61
Hallo Albert,

Bedankt voor je bericht!

Voor mijn gebruikers wil ik het voorlopig nog even zonder userform stellen.
Het mooiste op dit moment is een combo box die in meerdere cellen te gebruiken is.
B.v. in de range A10-A20.

Kan dat?

Groetjes

Anne
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Combobox helpmij-2.xlsm
    24,4 KB · Weergaven: 79
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan