Deze pc voldoet niet voor Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.638
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Dit bericht krijg ik onder de Windows Update. Ik vind dit heel erg. Het heeft mij al heel veel moeite en uren gekost om Windows 10 goed draaiende te krijgen en te vinden wat ik zoek (configuratie). En nu begint alles weer van voren af aan. Ik vind dit heel erg en belachelijk. Ik behoor tot de oudere generatie en deze pc met alle hardware kostte mij 3000,- euro. Een printer van 800,- euro werkte lange tijd niet meer en ook bij een camera kon ik geen foto's meer downloaden. En met Windows 11 weet ik 100% zeker dat je weer grote problemen krijgt. Ik vind de handelwijze van Microsoft schande. Als ik de statuslijst bekijk van dingen die ik kan doen dan zijn er een groot aantal zaken die ik niet zelf kan doen en begrijp ook heel veel van die zaken niet. Ik heb voor Microsoft geen goed woord over.
 
Niemand is verplicht Windows te gebruiken en het is een commercieel bedrijf.

Ze bieden gratis upgrades aan, eerst van W7/8 naar 10 en nu van 10 naar 11 als je maar aan de eisen voldoet en die zijn er eigenlijk om te kunnen beschermen tegen kwaadwillenden.

Er zijn zat Linux distributies en aanverwanten om te gebruiken.

Je kunt niet upgraden maar wel nieuw installeren en de TPM, secure boot en CPU eis uitschakelen.

Overigens is dat boeltje vrijwel niets meer waard met die sterk verouderde hardware en hebben die genoemde bedragen geen enkel nut, afschrijven van dat soort hardware is na 10 jaar 0.
 
En nu begint alles weer van voren af aan. Ik vind dit heel erg en belachelijk.
Er begint uiteraard niets van voren af aan, tenzij je het zelf in gang zet.
Als een automerk met een nieuwe versie uitkomt van het model auto waar jij mee rijdt, koop je dan ook meteen een nieuwe ?
Nee toch ! dus ... Blijf dan gewoon Windows 10 gebruiken - niets aan de hand.
 
verplaatst naar de windows sectie.
 
@Lange Pier,

Je kunt niet upgraden maar wel nieuw installeren en de TPM, secure boot en CPU eis uitschakelen.

Wat bedoel je met bovengenoemde zin? Is windows 11 dan wel te installeren??

Groet,
Toby
 
Kijk op You-Tube hoe je bepaalde "dingen" kunt omzeilen om Win. 11 op je PC te krijgen. Win. 10 wordt tot oktober 2024 ondersteund. Vooral de filmpjes van Britec09 zijn goed. Succes.....
 
@Lange Pier,



Wat bedoel je met bovengenoemde zin? Is windows 11 dan wel te installeren??

Groet,
Toby

Had het zo gedaan, een W10 installatie USB stick gemaakt en de volgende bestanden uit de W11 ISO gekopieerd naar die W10 installatie USB stick, t.w. install.wim en appraisseres.dll.
Stick dient wel minimaal 8GB te zijn en in NTFS te zijn geformatteerd.

Schijnt ook zo te willen;
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup

1. Hier maak je eerst een nieuwe sleutel aan met de naam LabConfig.
2. Dan maak je drie nieuwe DWORD-waarden aan met de waarde 1.

BypassTPMCheck
BypassRAMCheck
BypassSecureBootCheck
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan