zoek functie op web pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

yourdjeric

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2019
Berichten
100
Hallo

Voor mijn "php" website ben ik voor een pagina op zoek naar iets handigs in een soort zoek functie.

Doel: men moet door middel van een zoekveld zijn "artiest" of "titel" in de lijst terug kunnen vinden.
deze kopieert hij/zij in de verzoekveld die we dan aanbieden.

Deze lijst bevat alle bestanden die wij kunnen aanbieden voor de luisteraar in de verzoekbox van de auto dj.
Ik dacht zoiets als de alfa letters (a tot z) en je hierop klikt een lijst met artiesten op alfabetische volgorde herkent en weer geeft.

Hoe kan ik het beste dit aanpakken?

Alvorens bedankt voor de reacties.
 
Vertel eerst maar eens hoe en waar die in moet zoeken.
Zoeken in 'een site' is wel heel erg breed.

Dus wees a.u.b. wat specifieker waarin je data staat die doorzoekbaar moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Een simpel voorbeeld met autocomplete op beginletters. Je zal zelf handmatig een lijst moeten bijhouden. Door het aanpassen van de javascript kan je dit veranderen in het zoeken in een deel van de tekst (ipv beginletters).

Niet getest maar dit zou je kunnen aanpassen zodat je ook midden in de tekst kan zoeken (ipv alleen op beginletters)
Code:
if (arr[i].substr(0, val.length).toUpperCase() == val.toUpperCase()) {

veranderen in

if (arr[i].toUpperCase().indexOf(val.toUpperCase()) != -1) {
 
Laatst bewerkt:
Vertel eerst maar eens hoe en waar die in moet zoeken...

Men wil via 1 pagina zijn of haar artiest zoeken, de persoon voert de naam in en krijgt de resultaten te zien van die artiest die beschikbaar zijn.
Een ander persoon weet totaal niet wie het zingt en vult een titel naam in en krijgt alle titels met die naam te zien.

edit: bron komt met een idee...

Ik krijg hem niet werkende want javascript is niet zo mijn ding, ik dacht zelf javascript wordt afgeraden ? (kan t mis hebben)

los daarvan denk ik wel dit idee precies is wat ik nodig hebt.

* een zoekbalk
* weergave als je een artiesten naam invoert (in dat voorbeeld vul je "neder.... en je ziet al snel Nederland, Nederlandse antillen")
* weergave als je een titel naam invoert (in dit voorbeeld vul je "dutch" in en je krijgt ook "nederland" te zien.

Toch me maar is verdiepen in deze code :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Staat dit in een database? Textfile? Zoekdatabase?
 
Staat dit in een database? Textfile? Zoekdatabase?

textfile
hier de pagina waar men ze invoert: link

edit:
Er zijn voor de basis 1000 nummers beschikbaar....
Niemand weet welke 1000 tracks dit zijn en welke artiest(en)

Vandaar een simpele snelle handige zoek functie en men voert hem in omdat die weet deze is actief volgens deze site.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het opgeslagen daarin? Heb je een voorbeeld?

Is een database (MySQL/MariaDB) niet beter als je wilt sorteren, groeperen en filteren?
 
Ik heb een "directadmin" beschikbaar waarin je een database kan maken.
maar ik wil de bestanden niet opslaan....

Men heeft niets aan de bestanden, ik wil laten zien in tekst welke "artiesten" of "titels" er beschikbaar zijn.
Daar heb je geen database voor nodig lijkt me toch.

Zal het niet simpel zijn een zoek balk te plaatsen
en dan de alfabet serie a tot z plaatsen voor artiesten en die ergens linken naar de locatie van deze letter op de zelfde pagina.
het zelfde voor de titels...
dit zou ik nog wel kunnen realiseren.
 
DirectAdmin is een controlepaneel voor je hostingpakket.
Daar heb je dus een database aangemaakt.

Hoe ziet die eruit? Als je gegevens wilt opzoeken en erop wilt filteren (bijv. alles van Taylor Swift) is dit erg handig.
 
Ik hoor je eerst over textbestanden, zonder dat je hebt verteld hoe de data daarin is opgeslagen. En daarna over databases?

Leg eens duidelijk in een goede stappenplan wat er precies gebeurt. Want nu is het echt onduidelijk. Laat ook eens voorbeelden van je opslag zien.

Of bedoel je een zoekfilter op de output van je site?
https://www.w3schools.com/howto/tryit.asp?filename=tryhow_js_filter_list
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan :)
 
lijst van 1000 tracks
Het wordt een lange lijst ;)
Code:
<ul id="myUL">
  <li><a href="#">track 1</a></li>
  <li><a href="#">track 2</a></li>
  ...
  <li><a href="#">track 1000</a></li>
</ul>

Nette oplossing die Aar heeft gevonden
 
Of je kan er paginanavigatie aan toevoegen, zodat je het bijv. per 25 regels ziet.
Het ligt er dan wel een beetje aan waar je die data vandaan haalt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan