WiFi modem valt vaak uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is bericht van gisteravond, dus zou de nieuwe moeten zijn, maar weet even niet wanneer ik dat log heb opgeslagen. Beetje vaag, sorry...

Of kan het sowieso geen kwaad jouw tips nu te volgen? Anders wacht ik op het volgende probleem en maak nieuwe log. Kan nooit lang duren.

Ik zie nu wel dat mijn adapter voor Win7 is 'or later'. Win 10 zou moeten kunnen, toch?

Zie ook afbeeldingen in de bijlage. Dank!!
 

Bijlagen

  • Internet valt steeds uit - PROBLEEMOPLOSSER.docx
    95,2 KB · Weergaven: 21
De driver zou goed moeten zijn qua tijdstip dus.
Moet naar mijn werk. succes.
 
Wat bedoel je. Gewoon jouw tips uitvoeren? Dan ga ik dat doen. Beter de eerste eerst of meteen de tweede?
 
Het blijft proberen, als ik wist welke echt met afstand de beste was had ik er toch maar 1-tje genoemd?
sommige problemen laten zich met 1 antwoord oplossen omdat de oplossing exact bekend is, maar met dit soort problemen kan het lastiger zijn.
Dus doen...
 
Ja, eens, maar als leek wil je ook geen problemen creëren, vandaar. Ik ga aan de slag. Dank!
 
Kom er vanavond of morgen op terug indien nodig.

Kort ff:
Algemeen: De catalogue MS-site geeft geen problemen bij mij. Ik gebruik hem vaak & is hij imho veilig.

De drivers: 1e snelle indruk: pak de jongste driver bovenaan van 20-09-2017, er zitten bij de details wat andere id's bij, maar of dat zoveel uitmaakt, lijkt me niet. Het is snel getest. Kunt in dit gebiedje imho niks stuk maken.
 
Top, ik wacht dat even af want als absolute leek heb ik stappenplannen voor alles nodig... ;)
 
Ik zie geen grote verschillen tussen de diverse drivers, zijn allen bedoeld voor jouw adapter die heet: Realtek RTL8188FTV WLAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter
Dus neem de eerste van 20/9/17.

Hoe moet je het installeren?
Pak met de verkenner, eventueel 2 verkenner vensters en open de cab met de ene en sleep de inhoud naar bijv jouw driver1-map in de andere verkenner.
Bekijk dan eerst de volgende video in het geheel, vergeet even dat het om een ander merk gaat, maar kijk vooral goed hoe je vanuit het configuratiescherm-apparaat beheer, rond de 2 minuten start dat deel, daar bij de eigenschappen van jouw "Realtek RTL8188FTV WLAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter" naar de tab van de stuurprogramma kunt gaan en je zoals ze laten zien een driver kunt opdaten.
https://www.youtube.com/watch?v=S97hJsg4H20


Tweede optie voor installeren:
Verwijder als admin de oude driver en ga naar jouw driver1-map en ga met de muis op de inf staan, dan R-muis klikken en kies daar voor "installeren".
Er staan 4 inf bestanden zo te zien, ik heb me niet verdiept in welke het zou zijn maar ik zie overal erin staan dat het om jouw "Realtek RTL8188FTV WLAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter" gaat. Dus testen welke werkt.

Gaat vast lukken.
Laat anders weten welke melding je krijgt en in welk geval en wanneer.

Vergelijking van drivers of de naam vd de hardware telkens wel hetzelfde is:

De 1e en 2e driver van 20-9-2017 beiden met naam 2cfc5aa0-e74b-41c4-adc5-9a0d88388bda_6c30951f024f064bca036b626b937ae651f32fdd.cab
;*******************************************************************************
; RTL8188fu Device description
;*******************************************************************************
RTL8188fu.DeviceDesc = "Realtek RTL8188FTV WLAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter"
RTL8188fu.DeviceDesc.DispName = "Realtek RTL8188FTV WLAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter"

;*******************************************************************************

De 3e en 4e driver van 17-9-2017 beiden met naam: 78a227f4-7977-476e-8990-bdb0f0abab20_9db43fb9fe141ea3c026e19102939e265ef13a36.cab
;*******************************************************************************
; RTL8188fu Device description
;*******************************************************************************
RTL8188fu.DeviceDesc = "Realtek RTL8188FTV WLAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter"
RTL8188fu.DeviceDesc.DispName = "Realtek RTL8188FTV WLAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter"
 
Allereerst: je bent helemaal geweldig met je vele hulp en inzet! Heel veel dank.

Tussenbericht: ik ben met computer en al naar de verkoper van de adapter teruggegaan (die me dus al gratis, zonder bonnetje zelfs, een nieuwe had gegeven, die dezelfde kuren vertoonde). Hij heeft de computer van buiten bekeken en stelde vast dat ik een oeroud moederbord had gekregen bij aankoop van de computer in 2015: dat was toen al zeker 5 jaar oud (kon hij zien aan de roze/blauwe poort voor toetsenbord of zo).

Ben ik genept destijds? Zou ik graag weten, dan ga ik verhaal halen. Kun jij dat zien aan onderstaande gegevens? De specs van de computer zitten in de bijlage. Klopt het? Ik heb geen idee, zoals je inmiddels weet. Verhaal halen kan ik dan wel weer heel goed, maar moet een 'deskundigenrapport' hebben... ;)

Anyway: als tussenoplossing gaf de adapterman mij (gratis!) een repeater en een kabel mee, en die werken als een tierelier. Zegt dat je nog wat?

Ook kreeg ik weer een nieuwe adapter mee (ook gratis, 'geef maar terug wat je over hebt'), maar hij vroeg me eerst hetsnoer te proberen, want 'het lijkt erop dat er een stroomprobleem is met je computer waardoor elke adapter zal oververhitten'. Klinkt plausibel, want die is behoorlijk heet steeds na half uur. Zou het gewoon hardware zijn?

Nogmaals veel dank!!

Gegevens van Systeeminformatie:
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 10 Home
Versie 10.0.19042 Build 19042
Andere beschrijving van besturingssysteem Niet beschikbaar
Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
Systeemnaam DESKTOP-2HALB52
Systeemfabrikant To Be Filled By O.E.M.
Systeemmodel To Be Filled By O.E.M.
Systeemtype x64-based PC
Systeem-SKU To Be Filled By O.E.M.
Processor Intel(R) Celeron(R) CPU G1840 @ 2.80GHz, 2800 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. P1.10, 9-12-2014
SMBIOS-versie 2.7
Versie van ingesloten controller 255.255
BIOS-modus UEFI
Basisbordfabrikant ASRock
Basisbordproduct H81M-HDS R2.0
Basisbordversie
Platformfunctie Desktop
Status beveiligd opstarten Uitgeschakeld
PCR7-configuratie Binding niet mogelijk
Map met Windows C:\WINDOWS
Systeemmap C:\WINDOWS\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
Landinstelling Nederland
HAL (Hardware Abstraction Layer)
Versie =xxxxxxxxxxxxxxxxx
Gebruikersnaam DESKTOP-2HALB52\Gebruiker
Tijdzone West-Europa (zomertijd)
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 8,00 GB
Totaal fysiek geheugen 7,68 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 2,44 GB
Totaal virtueel geheugen 11,1 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 4,78 GB
Ruimte voor wisselbestand 3,38 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys
DMA-beveiliging van kernel Uitgeschakeld
Beveiliging op basis van virtualisatie Niet ingeschakeld
Ondersteuning voor apparaatversleuteling Redenen voor mislukte automatische apparaatversleuteling: TPM is niet bruikbaar, PCR7-binding wordt niet ondersteund, Testinterface voor hardwarebeveiliging is mislukt en apparaat bevindt zich niet in Moderne stand-by, Niet-toegestane bus/apparaten met DMA-ondersteuning gedetecteerd, Uitgeschakeld door beleid, TPM is niet bruikbaar
Hyper-V - Modusextensies VM-monitor Ja
Hyper-V - Extensies voor adresomzetting op tweede niveau Ja
Hyper-V - Virtualisatie ingeschakeld in firmware Ja
Hyper-V - Bescherming tegen gegevensuitvoering Ja
 

Bijlagen

  • Specs PC 30.09.2015.docx
    171,5 KB · Weergaven: 20
Effe kort, zo slapen.
Het moederbord is van eind 2014....
https://www.asrock.com/mb/intel/h81m-hds r2.0/#BIOS
1e release van bios.
1.10 2014/12/17 2.95MB Instant FlashHow to Update First released.
Het mobo is in juli 2015 op Tweaker pricewatch verschenen:
https://tweakers.net/pricewatch/431615/asrock-h81m-hds-r20/specificaties/
Verkrijgbaar sinds: 3 juli 2015
Hmmm je hebt een vrij nieuw moederbord gekregen, wel jammer een 1150 socket / met DDR3 ondersteuning, want augustus werd 1151 geintroduceerd met ook DDR4 ondersteuning. Maar je hebt zeer zeker geen 5 jaar oud bord gekregen. Dus neen tav "Ben ik genept destijds?".....

Jouw winkel lijkt wel er makkelijk met de spullen vervangen of zelfs wat extra geven, op zich lijkt dat iig er netjes, maar ik kan niet inschatten of het niet een beetje het gebrek aan wat meer hardware kennis zou maskeren?????

Ook kreeg ik weer een nieuwe adapter mee (ook gratis, 'geef maar terug wat je over hebt'), maar hij vroeg me eerst hetsnoer te proberen, want 'het lijkt erop dat er een stroomprobleem is met je computer waardoor elke adapter zal oververhitten'.
Wat bedoelde hij met het snoer verhaal?Erg vaag...
Klinkt plausibel, want die is behoorlijk heet steeds na half uur. Zou het gewoon hardware zijn?
Aha.... je had toch zelf ook gemerkt dat de Wifi adapter vrij heet werd.... tja.... ik heb wel gevraagd die deze adapter op een USB 3 tov een USB 2 reageert..... imv mogelijke overbelasting van de USB-poort. Maar toen heb niets van jouw gelezen zover ik weet over een behoorlijk warme USB adapter.

je zou nog kunnen testen of het aansluiten van de Wifi stick op een externe USB hub, die een eigen voeding heeft....
Truste.
 
OK, top om te horen dat ik 'niet genept' ben, dank. Scheelt alweer.

Met het snoerverhaal bedoel ik dat hij mij een snoer tussen repeater en PC heeft gegeven, zodat ik geen USB-poorten hoef te gebruiken. Die oplossing blijkt erg goed te werken.

Heet: nadat hij dat had gezegd heb ik geconstateerd dat de adapter erg heet werd, inderdaad. Op alle poorten. Lijkt me niet normaal.

Overigens merkte ik nog een probleem, dat ermee te maken zou kunnen hebben: als ik de PC van de netstroom afhaal (om schoon te maken of voor transport) en hem daarna weer aansluit, duurt het altijd minimaal een klein uur voordat hij weer op wil starten: in dat uur gaat het controlelampje wel branden (er is dus stroom) maar de aanknop reageert niet. Na een klein uur dus spontaan weer wel. Jaren niet uit het stopcontact gehad, dus totaal vergeten, maar nu herinner ik me weer dat ik dat vroeger ook altijd had.
Duidt dat nog ergens op? Dank!
 
Lege bios batterij? Meestal zo'n platte CR3032. Vervang deze eens?
Helpt niet? Anders vrees ik dan een manke voeding... die na zoveel tijd agv iets intern het dan wel toelaat dat het inschakelen via het moederbord hem laat opstarten?

Met het snoerverhaal bedoel ik dat hij mij een snoer tussen repeater en PC heeft gegeven, zodat ik geen USB-poorten hoef te gebruiken.
Aha... je hebt nu gewoon een LAN aansluiting..... das eigenlijk altijd stabieler dan een WiFi, vaak ook sneller, maar dat hoeft niet..
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"als ik de PC van de netstroom afhaal (om schoon te maken of voor transport) en hem daarna weer aansluit, duurt het altijd minimaal een klein uur voordat hij weer op wil starten"

Is volgens mij een overduidelijk symptoom van "defekte voeding" --> uitgedroogde /defekte condensatoren in de voeding.

Mits dit al +/- een uur duurt ... mag je gerust zeggen dat dit al een ver gevorderd stadium is ....

Controleer natuurlijk (visueel) ook eens de condensatoren op het motherboard zelf.

Bolle of veel erger ... lekkende condensatoren komen veel voor bij de iets oudere motherboards.

Peter
 
Lege bios batterij? Meestal zo'n platte CR3032. Vervang deze eens?


Ja, kan ik proberen, kan ik die als leek zo vinden of zijn er tips voor?

Aha... je hebt nu gewoon een LAN aansluiting.....


Nou, het is dus een repeater (via WiFi) die aangesloten is met een meter snoer naar de PC. Hoe dan ook: werkt als een malle... ;)

VDK:

Mits dit al +/- een uur duurt ... mag je gerust zeggen dat dit al een ver gevorderd stadium is ....

Begon als snel na de aankoop, hoor. Men zei me ooit dat het komt omdat de PC in een niet-geaarde contactdoos zit. Heb het maar zo gelaten, want hij gaat er zelden uit.

Controleer natuurlijk (visueel) ook eens de condensatoren op het motherboard zelf.
Bolle of veel erger ... lekkende condensatoren komen veel voor bij de iets oudere motherboards.


Ik vond onderstaande uitleg: bedoel je dat? Nooit naar de dingen gekeken... ;)

https://www.icttipsandtricks.nl/2017/07/10/moederbord-controle-aanhoudende-vreemde-problemen/
 
Ik heb de PC opengemaakt en zag niets vreemds aan de condensatoren. Heb ook de knoopbatterij vervangen.
De PC wilde in het geheel niet meer opstarten. Het powerlampje brandt maar drukken op de aan-knop geeft geen reactie.
De oude batterij weer teruggeplaatst maar PC start echt niet meer op. Rode powerlampje brandt. Vreselijk dit. Wat te doen?? Dank.
 
Hallo
"als ik de PC van de netstroom afhaal (om schoon te maken of voor transport) en hem daarna weer aansluit, duurt het altijd minimaal een klein uur voordat hij weer op wil starten"
Is volgens mij een overduidelijk symptoom van "defekte voeding" --> uitgedroogde /defekte condensatoren in de voeding.
Ben het met Peter deels mee eens.
Wel erg vervelend.
Maar: Er is dus toch een flink risico genomen door hier mee door te werken, zo lang wachten om op te kunnen starten is niet normaal. Het euvel lijkt dus erger te zijn dan een CR3032 batterij.
De winkel was eerder zo soepel, mss willen ze tegen een redelijk tarief je helpen om te kijken of het aan de voeding of aan het moederbord ligt. Op afstand niet te beoordelen. Succes/sterkte.
 
Zojuist kennis gesproken. Hij zei dat als je de batterij van het moederbord verbant zonder dat er stroom op staat ALLES uit de bios is en geen herstel mogelijk. Klopt dat? Ten einde raad.
 
Heb hier nog nooit van gehoord... de batterij is er imho alleen om de instellingen te onthouden. Anders ben je telkens de datum en andere instellingen kwijt.
Heb vaker oud spul weer op datum gezet en gehouden door die CR3032 te vervangen.
 
Eens. Een andere kennis zei dit ook. Hij zei verder: probeer het ding eens op te starten ZONDER batterij... HET WERKTE!!!!!
Al 4 x opgestart zonder probleem maar nog zonder monitor. Straks proberen.
Wat nu? Zonder batterij door het leven? Wat merk ik daarvan?? Welke instellingen mis ik??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan