WiFi modem valt vaak uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemd. Hij deed het in de woonkamer 4 x zonder randapparatuur. Verplaatst naar werkkamer en... niets.
Terug naar woonkamer... niets... Ik snap er weinig van...
 
Is jouw 230V lijn wel goed? Heb je soms een giga aardlus waar de pc geen raad me weet. Dan kun je soms hele rare niet verklaarbare zaken zien.

Sluit eens "gewoon" aan op een goede randaarde wantcontactdoos en dan?
Of heb je pech en is at ook allemaal oude meuk die eigenlijk aan vervanging toe is?
Trek anders zoveel mogelijk stekkers van andere apparaten eruit die op dezelfde geaarde groep zitten en dan nog een keer testen.
En dan?
 
Goeie. Zoiets zat ik ook te denken. Inmiddels op verschillende groepen geprobeerd. Ook met aarde. Niente. Ook in de winkel deed hij niks.
Enige dat we nu weten is dat bios prima is en hij ook zonder batterij prima opstart iig. zonder randapparatuur.
Wat. Te. Doen? Vreselijk dit.
Veel dank voor je inzet.
 
Hallo

Tijdens foutzoeken zou ik zeker de h.d.d. afkoppelen .... is immers het meest fragiele onderdeel van het geheel....

Na opstarten van de voeding alle uitgangsspanningen controleren met multimeter.

https://www.smpspowersupply.com/connectors-pinouts.html

ps_on met gnd verbinden moet de voeding opstarten ... dient niet verbonden te zijn met motherboard.

Controleer ook het power good signaal .... anders start het motherboard ook niet op ...

https://en.wikipedia.org/wiki/Power_good_signal

Een onstabiele voeding door defekte condensatoren kan onvoorspelbare resultaten opleveren. (leen desnoods eens een voeding)

De winkel waar deze p.c nu blijkbaar staat .... zou dit ook allemaal moeten weten.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Bij echte reparateur geweest. Hij hoefde niets te doen, want het ding startte vanzelf op, met én zonder batterijtje. Heeft er dus inderdaad niets mee te maken.

Naar huis en ook daar startte het ding op. Complete backup gemaakt en me maar eens oriënteren op een nieuwe computer want repareren lijkt me niet handig met een PC van 6 jaar oud. Toch?

Geen verstand van. Iemand een tip? Er zijn duizenden opties, hè?
 
Doet me iig nog wel wat aan de huidige "gevoeligheid " tav het geaarde net denken. Een echte reparateur zorgt wel voor een goed geaard stroom net.
HET probleem is nu dat je echt niet weet wat HET hardware probleem is. Das errug vervelend.
Gelukkig heb j nu ig een complete backup gemaakt en dat blijf je nu ook vast doen... ;)

Tja... hangt af van je portemonnee en je eisen en je eigen vaardigheden en of je iets als een laptopje achter de hand hebt? Op je mobiel is lang niet altijd handig....
Ik zou heb zelf helemaal uit elkaar halen qua voeding, moederbord en alle stekkers los van de overige hardware.
Vervolgens alle kabel nalopen of er iets vreemds aan is (als je dat al kon zien...) en indien duidelijk afwijkend vervangen.
En dan weer in elkaar zetten.
E zou er dan nog iets gebeuren een voedinkje ergens regelen die het zeker doet, de oude vervangen en kijken of het over is. Is het dan echt over en het zou echt jammer zijn om het systeem af te schieten, dan heb je iig tijd om rustig uit te kijken aar iets anders over 1--2 jaar. En dat kan langer worden naarmate er tevredenheid zou zijn.
Bij een moederbord vervangen betekent meestal een nieuwe Win 10 licentie kopen...
En een moederbord vervangen is vaak veel duurder of je moet iemand kennen die van een werkend passend moederbord af wil voor heel weinig geld of voor noppes.

Idd erg veel optie..... zet zelf op een rij, i.c.m. welk budget en op welke termijn.
 
Dank. Kocht vroeger altijd Medion computers bij de Aldi, beviel erg goed, als leek.

Heb een laptop, maar werkt vervelend, ja. Basisvraag is of ik deze oude computer ga reviseren of vervangen. Voor 400 euro heb je toch een knappe zelfbouw?
 
En wat heb je nu gedaan als vervolg? Of de oude PC gehouden?
 
Ja, hij draait als een zonnetje. Goede backup gemaakt. Maar ga wel omzien naar een nieuwe. Zoek ook tips daarvoor. Altijd medion gekocht vroeger, maar zie nu geen aanbiedingen bij de Aldi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan