canon MG5650 foutcode B203

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden.
Ik heb een probleem met mijn printer de Canon MG5650 ik krijg de fout code te zien van B203
Ik heb eergisteren nog gewoon een tabel uitgeprint zonder problemen.
Van morgen wil ik iets printen en krijg de melding fout code B203
Als ik hem opstart gaat de printkop naar links blijft links staan en stopt er mee en geeft de fout melding aan
Wat zou dat kunnen zijn heb wel al proberen te risetten maar helaas geen resutaat
Hij blijft links staan
e de waele
 
Via Google toch eenvoudig meer te vinden, ik heb alleen jouw vraag simpel opgegeven.
https://www.google.com/search?clien...outcode+B203&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Bij staat deze ruim binnen de top 10 van hits.
https://radar.avrotros.nl/forum/computers-f37/kamikaze-printers-van-canon-t191547-s20.html
[FONT=&amp]De error B203 heeft met de printerkop te maken, in officiële Canon cartridges zit altijd een nieuwe kop. Niets te maken dus met sabotage. Het is ook veelal op te lossen.[/FONT]

[FONT=&amp]1 printer uit doen[/FONT]
[FONT=&amp]2 indrukken rood knopje (triangel in cirkel) en blijven indrukken[/FONT]
[FONT=&amp]3 indrukken aan/uit knopje en blijven indrukken[/FONT]
[FONT=&amp]4 loslaten rood knopje (aan/uit blijven indrukken)[/FONT]
[FONT=&amp]5 2 keer rood knopje indrukken[/FONT]
[FONT=&amp]6 loslaten aan/uit knopje[/FONT]
[FONT=&amp]Nu start de printer goed op[/FONT]

[FONT=&amp]Je hele sabotage verhaal staat zover ik kan zien maar 1 keer op internet. Wel staan op veel andere plekken gewoon de oplossing en gebruikers melden ook dat dit werkt.[/FONT]

https://printerfaq.com/canon-error-b203-working/

edit:
Het antwoord is ook al eerder gegeven op het forum voor dezelfde printer, kon je zelf dus ook eenvoudig hier vinden:
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/932283-Oranje-lampje-blijft-branden-Canon-Pixma-MG5650
Daar werkte het tijdelijk, hopelijk heb je zelf meer geluk.
 
Laatst bewerkt:
Het staat ook gewoon duidelijk in de 1e quote... als bron van waar het vandaan komt, dus er hoeft nu niet eens meer verder in de link gezocht te worden als het direct blijkt te werken.

Je bent imho ook wel iemand die zelfwerkzaamheid hoog in het vaandel heeft jouw feedback vaak lezende... dit is van vergelijkbare orde, ik geef het antwoord maar ook de info waar het vandaan komt, zodat men daar ook iets van oppikt hoe het zelf gedaan kan worden.
 
Wel grappig overigens om die commentaren door te lezen :). Ik verbaas me er altijd hogelijk over dat personen die een printer voor 5 tientjes kopen er verbaasd over zijn dat de reparatiekosten hoger uit gaan vallen dan de vervanging van het apparaat. Diezelfde mensen klagen vermoedelijk dat een goede printer zo duur is en over dure patronen voor het goedkope prul :).
 
+1 mee eens.
Ik heb zelf een niet al te goedkope maar niet overdreven dure (laser) MFC gekocht waar ik heel lang mee hoop te doen.
Geen gevlek, geen spillage van al die clean sessies bij inktjets, prima afdrukkwaliteit.
Redelijke cartridge prijzen.
 
Hallo

Lijkt mij het symptoom te zijn van in fout komen tijdens het initialiseren van de printer.

Uiteraard heb je al geprobeert om de printerkoppen terug naar rechts te schuiven (uitgeschakeld uiteraard) en dan printer opnieuw opstarten.

Meestal echter is dit een defekte printerkop , kun je niet herstellen , enkel vervangen.

Alle printers met een defekte printerkop die ik tot nu toe onder handen heb gehad , hadden gedurende langere periode een (gedeeltelijk) verstopte printerkop.

Verder printen , of printerkop reinigen kan dan net iets te veel gevraagd zijn.

Volgens mij wordt deze printerkop dan veel te warm (koelende werking doorstromende inkt ontbreekt) , met sneuvelen als gevolg.

Zie ook veel verstoppingen gebeuren na omschakelen naar goedkopere inkt.

Kun je oplossen door deze dan eens manueel te reinigen.

Als je Onmiddelijk na aanschaffen de goedkopere inkt gebruikt , zul je dergelijke verstoppingen door "vechten van de inkt" niet tegenkomen.

Enkel opletten dat je zo nu en dan eens print om uitdroging en "aderverkalking" van de printkop te voorkomen.

In uw geval zou ik wel neg eens de kontaktjes van de inktcartridges en printkop reinigen. (nee heb je , ja kun je krijgen)

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info ....

Dergelijke printers worden verkocht voor weinig geld.... de winst komt van de inkt , die verkocht wordt voor de prijs van goud.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Beste forum leden.
Ikheb de info van route 99 geprobeerd maar helaas geen resutaat Ik heb wel gezien dat de printkop steeds links blijft staan en dan gaat het lamje pinken en klaar
Mischien verder zoeken wat het kan zijn ?? zou ik eerst maar eens de printkop reinigen dan en proberen ?
zoals ik al gemeld heb Ik heb gisteren nog een met veel kleuren cadeabon uitgeprint zonder een probleem dan zou je toch verwachten dat de printkop goed werkt
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Kontaktpuntjes inktcartridges reinigen zou je nog kunnen proberen.

Uit mijn eerdere bericht zul je hopelijk al wel de juiste conclusies hebben getrokken.

Peter
 
Dat ga ik nu eerst doen Ik heb ook het truckje met de klep gelijk dicht leggen als de printknop naar de linkerkant beweegt dan de klep vlug dicht doen
dan geeft hij geen foutmelding en blijft gewoon staan en knipperd niets
Als ik wil gaan printen dan druk ik op printen Dan moet het blauwelampje wifi gaan knipperen dat doet hij ook niet ?
Dan gaat het lampje pinken en staat hij weer te knipperen
dat was het weer Volgens mij moet het lampje van de wifi toch gaan knipperen of niet ??
Hij gat wel beginnen met verwerken en dann valt hij stil Ik heb het volgende ook eens geprobeerd
De printer aangezet hij start op zonder een foutmelding >een bladzijde op de scanplaat gelegt> dan op copieren gedrukt>dan geeft hij aan aan het scannen> dan druk ik op de knop >kleurscannen tot hier gaat het goed Als ik op de knop druk schakeld hij zich zelf uit dan weten we dat ook weer
Ik ga nu de contakten poetsen met alcohol
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Verder geeft deze printer mogelijk ook nog problemen onder windows 10.
Ik lees hier de nodige problemen daar over: https://tweakers.net/pricewatch/412191/canon-pixma-mg5650-zwart/reviews/
Dat staat uiteraard los van het handmatig scannen en dat probleem wat je net beschreef.
Hopelijk als dat probleem opgelost is, werkt het via de Wifi ook weer... kan zijn dat dit samenhangt.
Kijk er iig ook naar.
Software opnieuw installeren oid?

Tja wat mag je verwachten van en printer die herfst 2014 op de markt gebracht werd en ca 2 jaar tussen de 49-85 euro gekost heeft....

En mis ik dan de kleuren afdruk niet op een mono laser printer?
Die paar kleuren afdrukken die ik nodig heb ben ik tot nu toe even naar de copy shop geweest en t.o.v. dure inkjet inkt en een stuk duurdere kleuren laser printer is niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
ga het uitzoek weer iedereen bedankt heb nu eerst de printkop gereinigd maar dat heeft niet gewerkt
ben benieuwd naar het lampje volgens mij moet dat blauwe wifi lampje gaan pinken maar ik zie niets
e de waele
 
Heb de printer richting cliko gebracht besteld nu pixma TS8350 morgen thuis probleem opgelost
iedereen nog heel veel dank voor jullie info en tot de volgende vraag maar weer
ik zet vraag op opgelost
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan