Gebeurtenisplanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Talldaddy

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Berichten
31
Hoi

Wilde de gebeurtenisplanner van word gebruiken (via nieuw, onlinejabloon, gebeurtenisplanner)
Deze lijkt echter niet te werken

Krijg wel het sjabloon te zien, kan ook data en teksten aanpassen, echter zie ik in de kalender niets veranderen.
ook kan ik via ontwikkelaars niet zien dar er een macro in gebruik is.

Wat doe ik fout of wat gaat er fout
of is er een alternatief
 

Bijlagen

  • Document2.docx
    54,6 KB · Weergaven: 30
Wat zou er moeten gebeuren volgens jou? Volgens mij is het ding niet veel meer dan een tekstbestand met daarin onderin een kalender met redelijk lastige formules die de datums laten zien ({ IF{ Docvariable MonthStart1 \@dddd} = "zondag" 1{IF{ =2}<>0{=F2+1} ""}}) (op de goede plek voor het komende jaar), en een aantal Inhoudsbesturingselementen voor de datums en omschrijving. Lijkt mij prima.
 
wat moest er gebeuren

Dank voor je reactie

Ik weet niet precies wat er moest gebeuren
maar ik had verwacht dat als ik een project zou aanmaken dat ik deze dan in een kleurbal in de kalender weergegeven zou zijn van de ingevulde tijdsperiode


heb geen ervaring met macro's of vba, maar dat de kalender aangepast wordt naar de ingevoerde datum zie je gebeuren, maar dat dat het enige was daar had ik niet op gerekend :-(
 
Je verwachtingspatroon lag een beetje te hoog, vrees ik :). De Word sjablonen doen best een hoop, maar kunnen eigenlijk alleen reageren op input vooraf. Dus in de sjablonentool geef je aan wat je ongeveer wilt hebben, en dan wordt het document voor je aangemaakt. De rest is dan aan jou. Is ook bijna niet te doen, want Word heeft nu eenmaal niet de techniek van Excel of Word in huis om op basis van celgegevens andere cellen op te maken. En dat gebeurt dus ook niet. Je zult zélf de markeerstift ter hand moeten nemen om de gewenste kleurtjes op je afspraken te zetten.

Een ander verhaal is het als je dit soort projecten in Excel of Access maakt; die kunnen dat namelijk wél. Ik zou dit ook niet eens willen maken in Word; die macro gaat veel te veel tijd kosten om te bouwen. Voor hetzelfde geld komt onze koning inclusief gevolg een dagje bij je langs met een paar kleurpotloden. En dan krijg je nog geld terug ook :).
 
Daar was ik dus ook achter, ga eens bij de andere programm's kijken:
Bij Excel heb je bijv Gannt plot die so iets kan. Access weet ik zo even niet

dank voor de feedback, zal hem op opgelost zetten
 
Een Gannt grafiek is heel wat anders dan een kalender met gekleurde dagen :). Ik heb in Access wel eens een agenda gemaakt met daarin ingevulde gegevens. Dus ik weet dat het in Access prima te doen is. Kostte overigens wel wat tijd :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan