• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scroll kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Berichten
718
Hallo forummers,

ik heb een vraag. Wij hebben een aanwezigheidslijst, maar dat kan in vakantieperiodes of ziekte natuurlijk veranderen.
Nu heb ik een INVUL tabel gemaakt op INVULBLAD.

Ik zou graag willen dat dan de gegevens van deze lijst worden overgenomen in het blad Kalender, wanneer ik scroll middels de SpinButton.

Ik heb al heel veel geprobeerd, zoals bv "=Als(INVULBLAD!B2=Kalender!D4;INVULBLAD!B4;"").

Dan kleurt wel dat veld groen, maar dat blijft ook zo tijdens het verder scrollen, en dat is niet de bedoeling...

Een draaitabel zou natuurlijk prima kunnen, maar ik wil de lijst exact afdrukken zoals weergegeven op blad kalender. Om als overzicht op te hangen in de werkplaats. Het gaat hier om deelnemers aan de zijlijn van de maatschappij, dus geen enkel winstbejag of ander financieel doel. Namen heb ik aangepast...

Wie heeft de gouden tip?

Groet,

Maarten
 

Bijlagen

  • AanwezigheidTESTHelpmij.xlsb
    125,8 KB · Weergaven: 34
In A2 en O2 staan verkeerde getallen. Hierdoor kloppen de datums niet.

Zelf maar even het bereik aanpassen.

PHP:
=INDEX(INVULBLAD!$A$2:$T$41;MATCH($C6;INVULBLAD!$A$2:$A$41;0);MATCH(D$4;INVULBLAD!$A$2:$T$2;0)+ISODD(COLUMN()))
 

Bijlagen

  • AanwezigheidTESTHelpmij.xlsb
    134,7 KB · Weergaven: 29
Werkt prima. Nu ga ik nog iets bedenken om middels VBA het INVULBLAD in te vullen via het blad Kalender.
Misschien iets met If Not Intersect enz.

Weer een uitdaging.

Bedankt weer, VenA...
 
?? het uitgangspunt is toch het invulblad? Hoe wil je dan het invulblad vullen vanuit de kalender? Gooi dan het invulbladweg en gebruik een tabel waar je per medewerker per datum per dagdeel het verlof vastlegt.
 

Bijlagen

  • AanwezigheidTESTHelpmij.xlsb
    56,8 KB · Weergaven: 33
Schitterend

Dit is uniek. Niet verwacht dat dit ook zo kon, zonder VBA.
Ik heb nog veel te leren. Ga me zeker in deze formule verdiepen.

Bovendien kan deze tabel wel makkelijk middels een formulier worden ingevuld.

Ik laat je zien wat ik er van heb gemaakt...Au revoir.
 
Even de beloofde reactie, VenA.

Zoals je ziet heb ik in jou formule de IS.EVEN weg gelaten, omdat ik denk dat die niet nodig is, omdat hij al zoekt op dagdeel.
Kan me vergissen, maar werkt zo ook prima.

Bovendien heb ik in het Double_Click event van Blad1 een code, die alles direct invult in de database.
Hiermee ben ik ook geholpen door een privé persoon...

Werkt tot hiertoe ook prima.

Ik heb het blad even onder een andere naam opgeslagen, omdat er zoals je ziet uiteraard meerdere toepassingen voor zijn...

Graag jou en andere reacties, omdat dit leerzaam moet zijn voor iedereen.
Hartelijk dank...
 

Bijlagen

  • Reserveren per halve dag.xlsb
    69,1 KB · Weergaven: 24
Ik zou de tab 'Deelnemers' hier niet plaatsen. Het lijken mij geen fictieve gegevens en verder doe je er niets mee.

De code zou ik iets anders schrijven. Bv

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  Dim Row_Number As Long, CurrRow As Long, ar
  If Not Intersect(Target, Range("D6:Q50")) Is Nothing Then
    ar = Array(Cells(Target.Row, 3).Value, CDate(Cells(4, Target.Column).Value), Cells(5, Target.Column).Value)
    With Sheet1.ListObjects(1)
      If Target.Value = 0 Then
        .ListRows.Add(1).Range.Resize(, 3) = ar
       Else
        For CurrRow = 1 To .Range.Rows.Count
          If .Range(CurrRow, 1).Value = ar(0) Then ' zoek naam in kolom 1 van tabel
            If .Range(CurrRow, 2).Value = ar(1) Then ' zoek datum in kolom 2 van tabel
              If .Range(CurrRow, 3).Value = ar(2) Then ' zoek dagdeel in kolom 3 van tabel
                Row_Number = CurrRow - 1 '-1 omdat de kolomkopregel de eerste lijn is.
                Exit For 'Dit zorgt ervoor dat alleen de eerste overeenkomende rij wordt toegewezen aan rijnummer
              End If
            End If
          End If
        Next
        .ListRows(Row_Number).Delete ' verwijder gevonden regel
      End If
    End With
    Cancel = True
  End If
End Sub
 
De tab Deelnemers ben ik vergeten te verwijderen, maar is idd niet meer nodig. De code ga ik bestuderen. Dank je wel voor de feedback. Laat ik ook nog weten. Ikzelf vind dit een leuk project...
Groet,
Maarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan