foutmelding bij simpele code

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdvB

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2021
Berichten
48
de code is niet meer dan:

Me.IOR_aantalbesteld.Value = Me.Keuzelijst25.Column(2)

ik heb geprobeerde afbeeldingen toe te voegen hieronder :
image001.png

image002.png
 
toevoeging

Ocatafish, nee ipv 3 kolommen, ik wil nog meer velden op dezelfde manier vullen
 
Ik neem aan dat je op zijn minst drie kolommen hebt? Ik vroeg het omdat je met Me.Keuzelijst25.Column(2) (niet de meest handige naam ;)) de derde kolom uitvraagt, niet de tweede. Het principe is namelijk dat de eerste kolom met Column(0) wordt uitgelezen, en elke volgende dus een hoger nummer -1 krijgt.
En het maakt dan uiteraard niet uit hoeveel velden je op die manier uit een keuzelijst vult.
Je foutmelding hoeft niets met het ogenschijnlijke probleem te maken te hebben. Vaak krijg je op de gekste plekken foutmeldingen die dan worden veroorzaakt doordat er op een heel andere plek in een module onjuiste code staat. Die code opsporen met <Foutopsporing>, <Database compileren> en dan herstellen zou voldoende moeten zijn om het 'probleem' te fixen.
 
Octafish, wederom bedankt maar
compileren heeft helaas geen effect gehad.

Als ik dat stukje code verwijder bij "Private Sub...." dan is er geen probleem. Voeg ik dat ene regeltje toe, loopt access direct weer vast op dezelfde foutcode.

Ik snap helemaal niks van code, probleer met wat access standaard biedt iets werkbaars te maken. Danzij Octafish heb ik wat code gekregen die ik gebruik als ik het met de standaardoplossing niet voor mekaar krijg. Maar code is voor mij echt een "blackbox".

Maar ik het het wel nodig want hier zoek ik een oplossing die uit het artikelbestand (oa) de inkoopprijs haalt en die plaats in een "inkooporderregel" zodat ik historisch later terug kan zien wat de prijs toen was toen bestelling is ingezet.
 
De code is dermate simpel (en correct) dat het daar niet aan kan liggen. Ik denk dat we de db zelf er dus bij nodig hebben, want de HOoA (Hulp op Afstand) is zo ongeveer uitgeput nu :).
 
ok, maar hoe deel ik dan de DB alleen met jou of hoe werkt dat ?
 
Kan het systeem vastlopen omdat ik de functie probeer op te zetten in een subformulier in standaardweergave: Gegevensblad ?
Als ik namelijk soortgelijke functie opbouw voor CBO in hoofdformulier werkt deze wel ?
 
Codes op subformulieren (in welke weergave dan ook) moet kunnen. Dus daar zal het niet aan liggen. Je mag de db opsturen. Dan kijk ik er vandaag wel even naar.
 
Laatst bewerkt:
Je kan je database ook zippen en hier als attachment toevoegen. Dan kunnen de anderen je ook helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan